Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1367
Z toho za letošní rok:9
Stále v řešení:36
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#41956Neoprávněně naúčtovaný administrativní poplatek při odstoupení od smlouvy.

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 19 dnů 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
01.05.2020, před 5 lety

Zuzana Brožová

Znění stížnosti

Dobrý den,

přes portál Alza.cz jsem si zakoupila Notebook Acer Aspire 3 Rococo Red. Zboží jsem si vyzvedla a ve večerních hodinách a poté co jsem ho rozbalila, zjistila jsem, že mi dané zboží nevyhovuje (velikost, design). Nepoužité zboží jsem opětovně zabalila do originílního obalu a hned druhý den osobně navrátila do výdejny v Holešovicích. Následujícího dne mi přišel dobropis ponížený o Administrativní poplatek (Nehmotný produkt Administrativní poplatek částečné spotřebování / poškození / ušlá
záruka) v částce 2003 Kč. U popisu navráceného zboží jsem si všimla, že na těle byly údajně nalezeny vlasové škrábance. Proti poplatku a tvrzení o vlasových škrábncích jsem se ihned telefonicky a následně písemně ohradila s tím, že zboží ani nebylo použito, tedy mou manipulací žádné poškození vzniknout nemohlo a požádala jsem o dodání fotografií údajnách škrábanců a navrácení kupní ceny zboží v plné výši. Po opakované urgenci mi žádné fotografie nebyly dodány, pouze jsem si všimla v mém účtu na Alza.cz, že poplatek bzl ponížen na 800 Kč. Tuto skutečnost se mnou nikdo nekomunikoval. Opět jsem vznesla námitku proti poplatku a zažádala o fotografie zachycující poškození zboží. Fotografie nebyly dodáný a dnes po 9 dnech oo odstoupení od smlouvy, jsem byla informována, že "Dobropis byl ponížen na základě zhoršeného stavu produktu - viz. zápis - "Vlasové škrábance". Storno poplatek 800 kč byl vystaven v souladu s platnou legislativou."


Produkt

Acer Aspire 3 Rococo Red; Sériová čísla" NC027p1k3a: NXH41EC0069390B4FA3400


Požadované řešení

Navrácení kupní ceny v plné výší, a to 12290 Kč.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.5.2020 18:52, před 5 lety

Spotřebitel při odstoupení od smlouvy odpovídá dle § 1833 občanského zákoníku prodávajícímu pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. V odůvodněných případech tedy může prodávající poměrně k poškození zboží snížit cenu vrácených peněžních prostředků, nikoli však odmítat právo spotřebitele na odstoupení od smlouvy.

V případném soudním sporu nese důkazní břemeno podnikatel. Podnikatel by tedy měl v řešené věci prokázat, že spotřebitel věc poškodil tím, že se zbožím nakládal jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Není-li podnikatel schopen toto prokázat, musí spotřebiteli vydat zpět uhrazenou kupní cenu v plné výši.

K výši poplatku (i na základě komentářové literatury) uvádíme, že spotřebitel má nést náklady jen v nejnezbytnější míře, aby tato povinnost neměla za následek jeho odrazení od využití práva odstoupit.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.6.2020 10:40, před 5 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.