Společnost


HECHT MOTORS s.r.o.

Počet nahlášených stížností:146
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

50%
50%
Toto skore je založeno na 30 stížnostech.

#41965Neuznaná reklamace ani po vypracovaném posudku znalce

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 19 dnů 10 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
01.05.2020, před 5 lety

Jiří Popelka

Znění stížnosti

Dobrý den,
dne 20.1.2019 jsem zakoupil elektrickou čtyřkolku Hecht, u které jsem dne 10.9.2019 reklamoval mimo jiné nefunkční zadní pohon. Servis reklamaci č.19SUH01328 zamítl s tím, že se jedná o běžné opotřebení, posléze že k poškození poloosy došlo zanedbáním údržby stroje dle návodu na obsluhu. S tímto postupem jsem nesouhlasil, ale hodlal jsem si stroj opravit sám a objednal si díly. Díly byly kupodivu po 4 měsících nedostupné, i vzhledem k této skutečnosti jsem požádal soudního znalce z oboru, aby mi vypracoval znalecký posudek, jak poškození pohonu skutečně došlo. Z posudku vyplívá, že k poškození došlo vlivem výrobní vady výrobku a na poškození nemohla mít vliv zanedbaná údržba stroje.
Společně s tímto posudkem jsem dne 11.3.2020 podal u prodejce HECHT odstoupení od kupní smlouvy pro nevyřízení reklamace včas a řádně a požadoval vrácení kupní ceny výrobku a částky za vypracování posudku.
Po mých urgencích mi až 9.4.2020 firma HECHT podala vyjádření, že si za svým stanoviskem stojí a na odstoupení od kupní smlouvy nemám nárok.
Celou tuto záležitost jsem zde hodlal řešit již koncem roku 2019, /neuznaná reklamace a nedodané díly/ reakce společnosti HECHT jsem se bohužel nedočkal.
Zatím se změnilo to, že výrobek je od 10.9.2019 stále nepoužitelný a mám navíc posudek soudního znalce, který firma HECHT ignoruje.
Vzhledem k této mé zkušenosti předpokládám, že reakce od firmy HECHT opět nepřijde a budu muset své zákonné nároky nárokovat soudně.

Děkuji

Popelka Jiří


Produkt

elektrická čtyřkolka HECHT 51060 Blue


Požadované řešení

Uznání mého nároku na odstoupení od kupní smlouvy a vrácení kupní ceny za výrobek a ceny za vypracovaní znaleckého posudku


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.5.2020 15:05, před 5 lety

Postup spotřebitel, který je popsán ve stížnosti, obvykle prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz doporučujeme v případě, kdy prodávající reklamaci zamítne a své zamítnutí odůvodní. Z tohoto pohledu je postup spotřebitele v pořádku a není k němu potřeba nic dalšího dodávat.

Vyšel-li znalecký posudek ve prospěch spotřebitele, přičemž reklamace byla prodejcem zamítnuta v neprospěch spotřebitele, lze konstatovat, že reklamace nebyla provedena ve stanovené době (30 dní nebo individuálně sjednaná doba) řádným způsobem. Pokud prodávající nevyřídí reklamaci řádně a včas, jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle ustanovení § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Prodávající má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku.

Pokud prodávající nevrátí spotřebiteli neprodleně peněžní prostředky, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli. Pokud bude podnikatel nadále v prodlení, doporučujeme spotřebiteli, aby mu zaslal tzv. předžalobní výzvu dle ustanovení § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád, a vyzval ho k plnění ve lhůtě, která nesmí být kratší než 7 dnů před případným podáním žaloby k soudu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Vyšel-li znalecký posudek ve prospěch spotřebitele, je tím výrazně "vylepšena" důkazní pozice spotřebitele v případném soudním sporu.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.6.2020 10:33, před 5 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.