Společnost


Cestovní kancelář FISCHER, a.s.

Počet nahlášených stížností:130
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:6
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#41970Storno poplatky a termíny

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 29 dnů 11 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
02.05.2020, před 5 lety

Miroslava Koutná

Znění stížnosti

Dobrý den,
jsme stálí klienti CK Fischer,Nev-dama.Od 1.3.2020 do 5.3.202 jsme byli lyžovat v Itálii.Mnohokrát jsme se pokoušela s CK domluvit na stornu tohoto zájezdu, případně na převedení peněz na letní dovolenou, kterou jsme měli v této CK již zamluvenou.Nebyla vůbec žádná snaha se s náma domluvit.Naprosto arogantní chování a jednání.Storno poplatek 90%.Tudíž jsme odcestovali.Bohužel jsme zkončili v karanténě a nastaly nám dost velké finanční problémy.Po návratu z Itálie jsem dne 11.3.2020 poslala žádost CK o zrušení letní dovolené s návrhem, ať si ponechají rezervační poplatek, ale nechtějí po nás storno zájezdu.Dne 30.4.2020!!!!mi poslali email, že do 2.5.2020 mám zaplatit storno poplatek.Bez jakéhokoliv vyjádření, jen faktura!!!Podotýkám, že 1.5. byla státní svátek, 2.5. sobota.Rovných 50dní se mnou nikdo nekomunikoval!!!A pak najednou faktura s naprosto nereálnou dobou splatností?Zimní služby v Itálii byly velmi omezené, sjezdovky pouzavírané, tudíž jsme nedostali vše, co jsme si zaplatili.Náhradu škody jsme nepožadovali, s tím, že se domluvíme na storno poplatcích za letní dovolenou.Nicméně absolutně vůbec žádná domluva s touto CK není,snaha z jejich strany je absolutně nulová.Můžu požadovat i teď náhradu za neposkytnuté služby v březnu?


Produkt

zimní zájezd č: SOZ 2042793, letní dovolená č:2121891


Požadované řešení

1) zrušení storno poplatků za letní dovolenou
2) finanční kompenzace za neposkytnutí všech služeb v rámci lyžování v Itálii


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.6.2020 12:18, před 5 lety

K náhradě za nedostatečný servis na zimní dovolené uvádíme následující. Měl-li zájezd vadu a vytkl-li ji spotřebitel bez zbytečného odkladu, ale pořadatel zájezdu neprovedl nápravu, má spotřebitel dle ustanovení § 2540 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, právo na slevu z ceny ve výši přiměřené rozsahu a trvání vady. Existenci vad je nutné doložit (např. foto nebo video záznam). Z obsahu stížnosti vyplývá, že vada byla vytknuta až po několika měsících. Takové vytknutí nelze považovat za vytknutí učiněné bez zbytečného odkladu.

Ke storno poplatkům účtovaným za letní dovolenou uvádíme následující. Dle obchodních podmínek společnosti (dostupné z: https://www.fischer.cz/CKFischerWeb/media/Images/Soubory-PDF/podminky_pro_cestujici/Podminky_L19.PDF) platí, že při odstoupení od smlouvy do 60 dní před odletem/odjezdem hradí spotřebitel storno poplatek ve výši 1 490,- Kč; tato úprava je v souladu s ustanovením § 2533 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Je však otázkou, zda v případě odstupného sjednaného nikoli v procentuální sazbě, ale v jednotné částce, je splněna podmínka přiměřenosti. Odstupné musí být totiž sjednáno tak, aby nebylo nepřiměřené. Bylo-li by sjednáno odstupné nepřiměřené, bude takové ujednání nicotné ve smyslu ustanovení § 1815 a § 1813 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Klíčovým předpokladem pro posouzení je celková výše kupní ceny zájezdu, která však ve stížnosti není uvedena. Dle ustanovení § 2533 odst. 2 in fine zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, je uvedena povinnost pořadatele zájezdu výši odstupného odůvodnit.

Ke stanovení data splatnosti uvádíme následující. Na danou problematiku, i pro její specifičnost, přímo nedopadá žádné konkrétní ustanovení. Je proto, podle našeho názoru, třeba použít obecnou úpravu a obecné korektivy. Obecná úprava zakotvuje v ustanovení § 1958 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, pravidlo, že spotřebitel je povinen plnit po vyzvání věřitele bez zbytečného odkladu. Obecnými korektivy v řešené věci budou zejména dobré mravy a poctivost obchodního styku, stejně jako zásada ochrana slabší smluvní strany, která vystupuje ve vztazích spotřebitele a podnikatele do popředí. Podle našeho názoru je jednání společnosti potřeba vyhodnotit jako nekorektní výkon práva na odstupné, na které má v souladu se zákonem a v souladu s obchodními podmínkami nárok. Tento nárok však nelze uplatňovat cestou, která byla popsána ve stížnosti. Spotřebiteli doporučujeme, aby uhradil částku v přiměřené době od doručení výzvy k úhradě s tím, že splnění dvoudenní lhůty, z níž jeden den připadá na státní svátek a druhý na sobotu, není nezbytné a společnost by s jejím nesplněním neměla spojovat vůči spotřebitelce žádné sankce.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.10.2020 20:31, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.