Společnost


OKAY Holding a.s. (OKAY s.r.o.; JENA - nábytek, s.r.o.)

Počet nahlášených stížností:371
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

52%
48%
Toto skore je založeno na 136 stížnostech.

#41982Nevrátili peníze za nedodané zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 18 dnů 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
03.05.2020, před 5 lety

Marie Heráňová

Znění stížnosti

Vybrala jsem si a předem zaplatila vysavač v době koronakrize, kdy na e shopu firmy OKAY to byla jediná možnost platby. Objednávka byla přijata, z mé strany zaplacena, ale vzápětí jsem byla dodavatelem informována, že zboží je nedostupné a nemohou mně ho dodat a že peníze mně budou vráceny. To se doposud nestalo


Produkt

Vysavač Rowenta


Požadované řešení

Nedodržování a vrácení zaplaceného obnosu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.5.2020 18:08, před 5 lety

Došlo-li mezi spotřebitelkou a prodávajícím ke zrušení závazku dohodou, má prodávající v návaznosti na to povinnost vydat spotřebitelce vše, co od ní v souvislosti s původně uzavřenou kupní smlouvou obdržel. V souvislosti s tím (nad rámec požadovaného řešení uvedeného stížnosti) pouze doplňujeme, že závazek v této situaci zásadně nemůže být ukončen jednostranně, neboť fakt, že plnění je pro podnikatele složitější či nákladnější, ještě neznamená, že má bez dalšího možnost jednostranně zrušit platně uzavřenou smlouvu.

Nevydá-li prodávající spotřebitelce peněžní prostředky (odpovídající uhrazené kupní ceně), jedná se z jeho strany o tzv. bezdůvodné obohacení. Dle § 2991 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má ten, kdo se na úkor jiného bez spravedlivého důvodu obohatí, povinnost ochuzenému vydat, oč se obohatil.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobnívýzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.6.2020 10:39, před 5 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.