Počet nahlášených stížností: | 432 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 4 |
Dobrý den, dne 18.3.2020 jsem si přes eshop vsevakci.cz objednala roušky(1x rouška proti chřipce za 159,-, dále 1x rouška s výměnnými filtry za 499,-a 10 filtrů za 299,-). Po online zaplacení mi přišel email, že zboží má dodací lhůtu 40 dní. Ihned jsem jim napsala, že odstupuji od smlouvy, ale přišla mi odpověď, že to nelze, protože prý zboží je již na cestě. Za měsíc mi přišla jen jedna rouška za 159,-. Opět jsem psala na eshop s tím, že dodávka je nekompletní a že chci odstoupit od smlouvy a vrátit zbytek peněz (798,-), ale opět mi napsali, že to nelze, že zboží je na cestě. Po více než 40ti dnech, po které garantují dodání zboží, jsem opět psala na eshop se žádostí o odstoupení od smlouvy, doplnila jsem tam i info, že základě §1978 OZ je odstoupení od smlouvy možné, a opět mi přišla již známá odpověď, že zboží je na cestě a že od smlouvy odstoupit nemohu. Prosím o radu, co mám udělat dále a jak vůbec postupovat v této situaci. Od eshopu mám jen fakturu č. 2020025201, kde mi potvrzují zaplacení 957,-Kč.
Děkuji
S pozdravem
Markéta Kořínková
Omyvatelná rouška na ústa proti chřipce a prachu, kód 19534, 1ks, za 159,-, dále universalní rouška s výměnnými filtry, balení 1 černá rouška a 2 filtry PM2,5, kód 19690 za 499,- a 10ks filtrů PM2,5, kód 22320 za 299,-
Žádám vrácení peněz za nedodané zboží, tj., za nedodanou roušku s výměnnými filtry v hodnotě 499,- a za nedodané výměnné filtry v hodnotě 299,-, tj., celkem za 798,-zpět na můj bankovní účet 290612450/0300.
Děkuji
Kořínková
|
Tweet |
Pokud nebylo dodáno zboží v odpovídajícím množství, jedná se o vadu, za kterou je odpovědný prodávající. Vzhledem k tomu, že zboží bylo reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, platí právní vyvratitelná domněnka, že zboží bylo vadné již při převzetí. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí (tedy, že byly dodány všechny části). Zamítnutí reklamace je proto nutné přesvědčivě zdůvodnit.
Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.