Počet nahlášených stížností: | 99 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dne 27.12.2013 jsme zaplatili (potvrzení máme) 2 vouchery (každý v hodnotě 849,-Kč, tj. celková suma 1698,-Kč) do PENZIONU ELIŠKA v Bedřichově v Jizerských horách přes server ZAPAKATEL s platností do konce září 2014. Při snaze o telefonické objednání termínu nám bylo řečeno, že server ZAPAKATEL, potažmo firma SPOJKA GROUP s.r.o. jako jeho provozovatel, zbankrotovala a neproplácí jim pobyty. Jediné řešení, které nám nám bylo nabídnuto, bylo doplatit za každou osobu ještě 150Kč na den (tj. dalších 150x2x4=1200,-Kč)a pobyt by se mohl uskutečnit. V této situaci jsme již rozhodně nechtěli za tuto nabídku utrácet další peníze, navíc termíny, jež nám byly navrhnuty, byly pro nás naprosto nevyhovující a po prosbě o jiné termíny již PENZION ELIŠKA nereagoval. Stejně tak firma SPOJKA GROUP, která nejen, že nás absolutně neinformovala o tom, co se děje, ale navíc se nedá jakýmkoliv způsobem zkontaktovat. Děkujeme velmi za pomoc.
4denní pobyt s polopenzí v penzionu ELIŠKA v Bedřichově- ZAPAKATEL-SPOJKA GROUP
vrácení peněz
|
Tweet |
V těchto případech záleží, kdo byl prodejcem a zda společnost nebyla pouze zprostředkovatelem, který jednal na jméno a účet poskytovatele služby - pak by bylo třeba se svých nároků domáhat po něm. Také záleží na znění obchodních podmínek, zda obsahují např. garanci poskytnutí služby, případně jiná ustanovení, v důsledku kterých by mohl spotřebitel svůj nárok uplatnit vůči slevovému portálu.
Spotřebitelé by sice měli vymáhat dodání zboží či poskytnutí služeb zejména na samotném dodavateli, přesto však určitou míru odpovědnosti nese i slevový portál. Zvláště za situace, kdy spotřebitelům nejsou známy vzájemná práva a povinnosti slevového portálu a jeho dodavatelů a jejich vztah je pro zákazníky netransparentní. Právní normy totiž neříkají jednoznačně, jak má poskytování zboží či služeb na základě voucheru probíhat. Slevový portál se staví do role zprostředkovatele. Jedná však se zákazníky vlastním jménem, prezentuje nabídky jiných dodavatelů, vystavuje zákazníkům vouchery a inkasuje od nich peníze. Spotřebitel tak má dojem, že uzavírá smlouvu se slevovým portálem a dodavatelům pak předkládá pouze voucher. Zde by se předpokládala dobrá víra spotřebitele, že svůj závazek zaplatit za službu splnil poukázáním částky slevovému portálu, pokud tak stanovily podmínky smlouvy.
Na společnost Spojka Group s.r.o. byl podán insolvenční návrh (https://isir.justice.cz/isir/ueu/evidence_upadcu_detail.do?id=aa924b73-cebb-4f75-b4ee-24e069954127). Vzhledem k nejastnostem v právním posouzení dotčených vztahů, doporučujeme spotřebitelům, aby svou pohledávku do insolvenčního řízení přihlásili. Činí se tak u soudu, u kterého je podán insolvenční návrh.
Zde je možné stáhnout formulář pro přihlášení pohledávky i s pokyny pro jeho vyplnění: https://isir.justice.cz/isir/common/stat.do?kodStranky=FORMULAR
Vzhledem ke skutečnosti, že byl podán insolvenčí návrh a společnost nevyužila možnosti reakce na stížnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.