Počet nahlášených stížností: | 61 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 17.4.2020 do nás nabourala paní. Ještě ten den jsme nahlásili pojistnou událost. Po týdnu přišlo pojistné plnění na email. Kde nám sdělili že naše auto vyhodnotili na 89.200 s tím že zbytková částka vozidla je 27.100 a 62.100 nám výplatí. Auto bylo zjištěno za totální škodu máme golf 5 united. Jelikož jsme z částkou nesouhlasili tak jsme napsali emil, za týden nám přišlo vyjádření že je částka na našem vozu neměnná, i přesto že jsme jim poslali cenové nabídky našeho vozu které se pohybují okolo 120- 130 tisíc. Rada bych řekla že našeho golfa z roku 2008 srovnavate se staršími modely, z jinou vybavenosti, a s obyčejným golfem který se vyráběl mezi rokem 2004-2008. A podotýkám že nás golf má výbavu plnou oproti jiným vozům proto jsme vám posílali několik nabídek našeho vozu které veškerou výbavu ani neměli.. ale cenově se pohybovali okolo 120- 130 tisíci.
Pojistné plnění za Golf 5 united rok výroby 2008
Přehodnotit částku pojistného plnění, z důvodu že za částku kterou mi za totální škodu chcete dát, nové auto ve stejné výbavě se stejným rokem výroby nelze seženu.
|
Tweet |
Pokud spotřebitel nesouhlasí se stanovením ceny vozidla určené likvidátorem, má možnost ji rozporovat. Spotřebitel má možnost namítat nesprávnost odhadu takovým způsobem, že sám provede průzkum trhu, aby zjistil, za kolik se obdobné vozidlo prodává, resp. prodávalo v době nehody. V případě, že je takový postup neúspěšný, je na místě obrátit se na soudního znalce, který určí cenu vozidla před nehodou. Seznam znalců je možné nalézt na www.justice.cz. Cena ve znaleckém posudku bude pravděpodobně vyšší než cena, kterou přiznala pojišťovna. Pojišťovna hradí ze zákona skutečně vzniklou škodu, tedy v případě totální škody to znamená odhadní cenu vozidla před havárií. Pojišťovna ale cenu vozidla určuje na základě svých interních tabulek, které jsou často vzdálené realitě a které v mnoha případech určují cenu vozidla před havárií nižší, než ve skutečnosti byla.
V případě totální škody na vozidle je nutné dále zohlednit tzv. princip plného odškodnění, jak uvedl Ústavní soud ČR ve svém nálezu se sp. zn. II. ÚS 155/16. Dle Ústavního soudu se skutečnou škodou rozumí zmenšení existujícího majetku poškozeného ve srovnání se stavem, jaký zde byl před způsobením škody, a proto musí i rozsah náhrady škody zohlednit výši všech nutných prostředků, které byl poškozený nucen vynaložit k obnovení původního majetkového stavu. Tato náprava může být zjednaná třeba i koupí srovnatelného osobního automobilu poté, co došlo ke zničení původního vozidla. Náhrada škody, a tedy pojistné plnění, by tak mělo být takové, aby byl plně kompenzován rozdíl v majetku poškozeného před nehodou a po ní.
UNIQA pojišťovna, a.s. se rozhodla nevyužít služby VašeStížnosti.cz, a to i s ohledem na povinnost ochrany osobních údajů. Stížnosti a nesouhlasy týkající se UNIQA pojišťovny je možné adresovat na oddělení stížností a reklamací, stiznosti@uniqa.cz, případně je možné využít i ostatní kontakty uvedené na webových stránkách pojišťovny www.uniqa.cz.