Společnost


Miroslav Ochotnický

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#41999Pan Ochotnický vybral zálohu 70.000, nepracuje, nereaguje.

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

10 měsíců 19 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
03.05.2020, před 5 lety

Bc.Petra Žáková

Znění stížnosti

Pan Ochotnický v době platnosti krizového
zákona a nouzového stavu vylákal úmyslným a předem plánovaným podvodem s udáním nekontaktní adresy firmy částku 50.000 Kč, pod příslibem vykonání tesařské práce a opravy střechy, práci však nevykonal a peníze nevrátil a na telefony ani mail nereaguje.
Vznikl mu tak neoprávněný prospěch. Zároveň za podvod mu ve znění krizového zákona hrozí 8 let.


Požadované řešení

Vrácení částky 50.000 Kč, nebo pokud penize již nemá dokončení práce.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.5.2020 07:40, před 5 lety

Dlužník (zhotovitel díla), který svůj dluh řádně a včas nesplní, je v prodlení. Jestliže jej nesplní ani v dodatečné přiměřené lhůtě věřitelem mu poskytnuté, má věřitel právo od smlouvy odstoupit. Přiměřenost je v tomto případě nutné poměřit s původním termínem dodání.

Oznámí-li věřitel dlužníkovi, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil. Odstoupením se smlouva od počátku ruší a strany jsou povinné vrátit si vzájemná plnění. Pro vrácení peněz je nutné určit lhůtu a způsob vrácení. Odstoupení od smlouvy je jednostranný adresný projev vůle adresovaný kupujícím prodávajícímu. Dojitím tohoto projevu vůle zhotoviteli díla se uzavřená smlouva ruší od počátku a vztah ze smlouvy o dílo se mění ve vztah z bezdůvodného obohacení. spotřebiteli odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky (zálohy za dílo).

Nereaguje-li zhotovitel díla na emailovou korespondenci ani nezvedá telefon, je vhodné zvolit komunikaci písemnou prokazatelnou formou (doručeně, nejlépe s dodejkou), a to na aktuální adresu uvedenou v živnostenském rejstříku. Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce výzvy k plnění, popř. odstoupení od smlouvy, předžalobní výzvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči zhotoviteli díla takové právní jednání účinné.

Nevrátí-li dlužník finanční prostředky v uvedené lhůtě, doporučujeme zaslat tzv. předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu. Jejím zasláním spotřebitel dlužníka naposledy upozorní, že má možnost uhradit dluh bez dalších soudních nákladů. Ve znění výzvy spotřebitel uvede přiměřenou lhůtu k plnění. Poskytnutá lhůta však podle zákona nesmí být kratší než 7 dnů. Není důležité, vyhýbá-li se druhá strana přebírání poštovních zásilek a výzvu tak nepřevezme. Pro soud je podstatné její zaslání, nikoliv doručení. Jestliže předžalobní výzvu spotřebitel nezašle, nebrání to obrátit se na soud. Ten však zpravidla nepřizná náhradu vynaložených nákladů na soudní řízení (soudní poplatek, odměna advokáta), i když ve sporu spotřebitel uspěje. Zaslání předžalobní výzvy lze tedy jen doporučit.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Pokud podnikatel neposkytne České obchodní inspekci součinnost, má tento úřad možnost udělit podnikateli pokutu za přestupek. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.3.2021 14:00, před 4 lety

Podnikatel byl o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.


V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.