Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1367
Z toho za letošní rok:9
Stále v řešení:36
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#42025Nevystaveni dobropisu za nedodané zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 25 dnů 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
04.05.2020, před 5 lety

Pavlina Linhartova

Znění stížnosti

Dobrý den, u společnosti Alza.cz jsem si objednala dne 23.3. monitor za který jsem řádně zaplatila kartou. Po obdržení sms, že je zboží připraveno jsem si jela objednávku vyzvednout, ale pracovník mi řekl, ze nedopatřením byl tento monitor vyvratkován a že zboží mi tedy nemohou vydat. Začala jsem tedy řešit situaci tak, že po týdnu jsem si po telefonické domluvě objednala monitor nový s tím ze částka bude vyrizena z předchozí objednávky, když jsem přijela zboží vyzvednout bylo mi řečeno, ze dobropis nebi vystaven a zboží tedy mam bud zaplatit znovu a nebo počkat na vystaveni dobropisu. Rozhodli jsme se zboží tedy znovu uhradit jelikož monitor byl pro syna a potřeboval ho k plnění úkolu v této nelehké době. Od te doby stále volám týden co týden na oddělení pro zákazníky a vždy mě ujišťuji že peníze mi budou vráceny a stále se nic neděje a nikdo toto neřeší. Jedna se o částku 2605 Kč a byla bych opravdu ráda aby se konečně tato společnost začala starat o své zákazníky a vrátila mi peníze za zboží které nebyla schopna mi vydat. Děkuji Linhartová


Produkt

Monitor


Požadované řešení

Vracení peněz za nedodané zboží ze strany společnosti Alza.cz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.6.2020 13:55, před 5 lety

Ze stížnosti není zcela zřejmé, zda byla původní objednávka zrušena či nikoliv, proto spotřebitelce v prvé řadě doporučujeme odstoupit od původní smlouvy, pokud se tak již nestalo.

Jestliže prodávající zboží nedodal, a to ani v přiměřené lhůtě, kterou mu spotřebitel poskytl dodatečně (lze poskytnout i mlčky), ocitá se v prodlení. V návaznosti na to má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle ustanovení § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. To znamená, že společnost musí spotřebiteli vrátit již uhrazenou kupní cenu.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobnívýzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.7.2020 20:03, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.