Počet nahlášených stížností: | 1367 |
Z toho za letošní rok: | 9 |
Stále v řešení: | 36 |
Dobrý den, u společnosti Alza.cz jsem si objednala dne 23.3. monitor za který jsem řádně zaplatila kartou. Po obdržení sms, že je zboží připraveno jsem si jela objednávku vyzvednout, ale pracovník mi řekl, ze nedopatřením byl tento monitor vyvratkován a že zboží mi tedy nemohou vydat. Začala jsem tedy řešit situaci tak, že po týdnu jsem si po telefonické domluvě objednala monitor nový s tím ze částka bude vyrizena z předchozí objednávky, když jsem přijela zboží vyzvednout bylo mi řečeno, ze dobropis nebi vystaven a zboží tedy mam bud zaplatit znovu a nebo počkat na vystaveni dobropisu. Rozhodli jsme se zboží tedy znovu uhradit jelikož monitor byl pro syna a potřeboval ho k plnění úkolu v této nelehké době. Od te doby stále volám týden co týden na oddělení pro zákazníky a vždy mě ujišťuji že peníze mi budou vráceny a stále se nic neděje a nikdo toto neřeší. Jedna se o částku 2605 Kč a byla bych opravdu ráda aby se konečně tato společnost začala starat o své zákazníky a vrátila mi peníze za zboží které nebyla schopna mi vydat. Děkuji Linhartová
Monitor
Vracení peněz za nedodané zboží ze strany společnosti Alza.cz
|
Tweet |
Ze stížnosti není zcela zřejmé, zda byla původní objednávka zrušena či nikoliv, proto spotřebitelce v prvé řadě doporučujeme odstoupit od původní smlouvy, pokud se tak již nestalo.
Jestliže prodávající zboží nedodal, a to ani v přiměřené lhůtě, kterou mu spotřebitel poskytl dodatečně (lze poskytnout i mlčky), ocitá se v prodlení. V návaznosti na to má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle ustanovení § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. To znamená, že společnost musí spotřebiteli vrátit již uhrazenou kupní cenu.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobnívýzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.