Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
v září 2019 jsem pořídila synovi do 6.tř., druhý stupeň základní školy, výše uvedený batoh.
Vytrhl se popruh na záda.
Batoh jsem reklamovala, ale reklamaci neuznali. Požadovala jsem vyjádření výrobce, a poslali vyjádření jen svého dodavatele, firmu NEW WAVE CZ,
Závodu Míru 974/66a, 360 17 K. Vary C
www.newwave.cz
Záruční reklamaci neuznali, neboť prý došlo k vytržení vlivem nevhodného používání, nikoliv výrobní vadou. Popruh prý je dostatečně pevný a silný a běžným používáním se sám nevytrhne, popruh byl vyrván, odpovídá prý tomu i roztřepení tkaniny a další části jsou prodřené a to způsobem, že se táhly po zemi.
Přitom je to batoh na kolečkách!!!
Po tomto vyjádření k výrobku - batohu nevěřím. Stupně se ve škole zvyšují, tudíž i nostnost učiva.
Školní batoh na kolečkách pro II. stupeň základní školy
Vrácení peněz, neboť už výrobku nevěřím.
|
Tweet |
Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Přičemž se má dle 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že pokud se vada projeví v průběhu 6 měsíců od převzetí, věc byla vadná již při převzetí. Odpovědnost za vady se nevztahuje na běžné opotřebení a na mechanické poškození. Pokud se vada projeví později a mezi stranami existuje spor o to, zda se jedná o vadu nebo nikoli, může se spotřebitel obrátit na soudního znalce z oboru, který se bude zabývat existencí a povahou vytýkané vady. Současně by se měl vyjádřit k vlastnímu odůvodnění reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost nás kontaktovala a dodala podklady, z nichž vyplývá, že reklamace byla vyřízena včas, a to i přes to, že v době řešení reklamace byl vyhlášen nouzový stav. Odůvodnění zamítnutí reklamace bylo dostatečné. Prodávající nemá povinnost předkládat vyjádření výrobce, dokonce ani dodavatele. Ust. § 19 odst. 1 zák. č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ukládá prodávajícímu zamítnutí reklamace pouze odůvodnit, což prodávající v tomto případě splnil a zaslal také vyjádření dodavatele. Nad rámec svých zákonných povinností nabídl prodávající spotřebitelce také slevu na nový školní batoh.
Co se týče technické stránky vady, tu prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz posoudit nedokážeme. Pokud je spotřebitelka toho názoru, že se v případě vytržení popruhu jedná o vadu, nikoliv o poškození způsobené užíváním, má možnost obrátit se na soudního znalce a s jeho vyjádřením rozhodnutí prodávajícího rozporovat. Pokud by posouzení ukázalo, že zamítnutí reklamace nebylo oprávněné, lze využít postup popsaný výše.
Vzhledem k výše uvedenému stížnost uzavíráme.