Počet nahlášených stížností: | 99 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, přes slevový portál Zapakatel.cz jsme objednali a zaplatili 4 x poznávací zájezd do Turecka s Německou CK.
Již přes tři týdny se snažíme zájezd stornovat z důvodu nedůvěryhodnosti slevového portálu.
CK se nám vyjádřila takto:
für eine Rückerstattung und alle weitern Fragen bezüglich Ihrer Gutscheine kontaktieren Sie bitte Zapakatel (Branaslev).
a Brána slev zase takto:
dobrý den,
naše společnost Elephant Orchestra s.r.o. je provozovatelem domény www.zapakatel.cz od 17.6.2014, kdy ji převzala od Spojka Group s.r.o. a změnila na slevový agregátor. Od 17.6.2014 na www.zapakatel.cz propagujeme nabídky jiných slevových serverů, neprodáváme žádné vlastní vouchery. Pokud jste koupili voucher po tomto datu, je nutné se obrátit na příslušný slevový server, jemuž jste za voucher zaplatili. Tento server by měl být na vašem voucheru vyznačen.
Před 17.6.2014 provozovala Zapakatel.cz společnost Spojka Group. Ta nadále zajišťuje veškerou zákaznickou podporu se zákazníky, partnery a také služby spojené se zakoupenými vouchery na portálu Zapakatel.cz přesně dle stanovených obchodních podmínek.
Pokud jste voucher zakoupili před 17.6.2014, kontaktujte prosím předchozího provozovatele, společnost Spojka Group, na emailu: info@branaslev.cz
Zájezd do Turecka přes CK wowtravel.de
Vrácení 20.000 Kč
|
Tweet |
V těchto případech záleží, kdo byl prodejcem a zda společnost nebyla pouze zprostředkovatelem, který jednal na jméno a účet poskytovatele služby - pak by bylo třeba se svých nároků domáhat po něm. Také záleží na znění obchodních podmínek, zda obsahují např. garanci poskytnutí služby, případně jiná ustanovení, v důsledku kterých by mohl spotřebitel svůj nárok uplatnit vůči slevovému portálu.
Spotřebitelé by sice měli vymáhat dodání zboží či poskytnutí služeb zejména na samotném dodavateli, přesto však určitou míru odpovědnosti nese i slevový portál. Zvláště za situace, kdy spotřebitelům nejsou známy vzájemná práva a povinnosti slevového portálu a jeho dodavatelů a jejich vztah je pro zákazníky netransparentní. Právní normy totiž neříkají jednoznačně, jak má poskytování zboží či služeb na základě voucheru probíhat. Slevový portál se staví do role zprostředkovatele. Jedná však se zákazníky vlastním jménem, prezentuje nabídky jiných dodavatelů, vystavuje zákazníkům vouchery a inkasuje od nich peníze. Spotřebitel tak má dojem, že uzavírá smlouvu se slevovým portálem a dodavatelům pak předkládá pouze voucher. Zde by se předpokládala dobrá víra spotřebitele, že svůj závazek zaplatit za službu splnil poukázáním částky slevovému portálu, pokud tak stanovily podmínky smlouvy.
Na společnost Spojka Group s.r.o. byl podán insolvenční návrh (https://isir.justice.cz/isir/ueu/evidence_upadcu_detail.do?id=aa924b73-cebb-4f75-b4ee-24e069954127). Vzhledem k nejastnostem v právním posouzení dotčených vztahů, doporučujeme spotřebitelům, aby svou pohledávku do insolvenčního řízení přihlásili. Činí se tak u soudu, u kterého je podán insolvenční návrh. Nicméně jsme toho názoru, že uplatněním voucheru a jeho přijetím ze srany CK, přechází odpovědnost za splnění na CK.
Zde je možné stáhnout formulář pro přihlášení pohledávky i s pokyny pro jeho vyplnění: https://isir.justice.cz/isir/common/stat.do?kodStranky=FORMULAR
Vzhledem ke skutečnosti, že byl podán insolvenčí návrh a společnost nevyužila možnosti reakce na stížnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.