Počet nahlášených stížností: | 645 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Již více než měsíc se snažím o přenos telefonního čísla od společnosti Innogy Mobil (T-Mobile Czech Republic) do sítě O2. Operátor Innogy Mobil mi vždy vystaví číslo CVOP pro přenos, které vždy předám operátorovi O2, který jej zadá do systému a stanoví datum přenosu. Přenos ale nikdy neproběhne!! Takto jsem se pokoušela převést číslo již 4x a na obou stranách (T-mobile i O2) jsem byla ujištěna, že nevidí žádný problém a že číslo URČITĚ bude převedeno...
Několikrát jsem se obou stran dotazovala, kde je potíž a bylo mi sděleno, že žádná potíž není...
Navíc od společnosti O2 mám simkartu a tarif, který tím pádem nemohu využívat, protože číslo je zadržováno u Innogy (T-mobile).
Urychlený přenos čísla do sítě O2 tak, abych mohla využívat tarifu, na který jsem uzavřela smlouvu.
|
Tweet |
Spotřebitel má v tomto případě možnost svou stávající smlouvu vypovědět. Výpověď je jednostranný právní úkon, a jsou-li splněny smluvní nebo zákonné podmínky, zaniká účinností výpovědi smluvní vztah bez dalšího, tj. výpověď není navázána na souhlas společnosti.
S novelou zákona č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích, je zavedeno pravidlo, že dojde-li k ukončení smlouvy před uplynutím doby trvání, na kterou je smlouva uzavřena, ať již výpovědí, nebo dohodou smluvních stran, může společnost požadovat "kompenzační poplatek za předčasné ukončení smlouvy" po spotřebiteli pouze, pokud smlouva skončí do tří měsíců od uzavření; tato částka nesmí být v případě smlouvy uzavřené se spotřebitelem vyšší než jedna dvacetina součtu měsíčních paušálů zbývajících do konce sjednané doby trvání smlouvy nebo jedna dvacetina součtu minimálních sjednaných měsíčních plnění zbývajících do konce sjednané doby trvání smlouvy, přičemž výše úhrady se počítá z částky placené v průběhu trvání smlouvy. Společnost má při předčasném ukončení smluvního závazku rovněž nárok na úhradu nákladů spojených s telekomunikačním koncovým zařízením, které bylo účastníkovi poskytnuto za zvýhodněných podmínek.
Spolu s novelou je zavedena řada dalších změn a lze konstatovat, že úspěšnost přechodu od jednoho operátora k druhému závisí zásadně na novém operátorovi a spotřebiteli samotném. Spotřebitel musí sdělit své telefonní číslo a ověřovací kód účastníka (tzv. OKU), který spotřebitel sám získá ve své aplikaci u stávajícího operátora nebo který stávající operátor spotřebiteli na jeho žádost sdělí.
Více informací najdete v článku dTestu, který je dostupný z https://www.dtest.cz/clanek-7958/ukonceni-smlouvy-s-operatorem-a-preneseni-telefonniho-cisla-budou-rychle-a-jednoduche.
Právu spotřebitele na změnu poskytovatele služeb odpovídá povinnost tohoto poskytovatele zakotvená v ustanovení § 34 odst. 6 písm. e) zákona č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích. Dle tohoto ustanovení platí, že přejímající poskytovatel služby neprodleně po splnění podmínek přenositelnosti telefonního čísla zajistí provedení úkonů potřebných k přenesení telefonního čísla a informuje účastníka o dni, ke kterému má přenos telefonního čísla proběhnout a který je zároveň dnem ukončení smluvního vztahu s opouštěným poskytovatelem služby.
Více informací najdete rovněž v opatření obecné povahy, které vydal Český telekomunikační úřad, a to zejm. v článku 5. Opatření obecné povahy je dostupné z: https://www.ctu.cz/sites/default/files/obsah/ctu/vyzva-k-uplatneni-pripominek-k-navrhu-novely-opatreni-obecne-povahy-c.oop/10/10.2012-12-kterym-se-stanovi-technicke-organizacni-podminky-pro-realizaci-prenositelnosti-telefonnich/obrazky/navrhzmenyoop10.pdf.
Pokud nedojde k úspěšnému převedení telefonního čísla, má spotřebitelka možnost obrátit se neprodleně s námitkou na Český telekomunikační úřad. Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci ČTÚ na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda podnikatel postupoval správně, či ne.
Společnost T-Mobile Czech Republic a.s. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím své infolinky a oddělení stížností. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze ve řízení před správními orgány, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.