Společnost


JB-software s.r.o.

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#42041Zamítnutí odstoupení od smlouvy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 27 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
04.05.2020, před 5 lety

Lenka Kurzerová

Znění stížnosti

Dne 20. 3. 2020 jsem prostřednictvím e-shopu www.respirator.lyke.cz uzavřela kupní smlouvu, jejímž předmětem byla respirační maska KN95 (FFP2). Masku jsem převzala dne 21. 4. 2020. Vzhledem k tomu, že kupní smlouva byla uzavřena pomocí internetu, tj. typického prostředku komunikace na dálku, rozhodla jsem se využít svého práva podle ust. par. 1829, odst. 1 ve spojení s par. 1818 zákona 89/2012 Sb. a písemně jsem odstoupila od smlouvy a zboží jsem zaslala zpět (viz podací č. RR154578355CZ). Masku jsem vrátila v původním, neotevřeném a neporušeném obalu. Z mailové adresy info@lyke.cz mi bylo sděleno, že dle vyjádření ČOI nelze respirátor z hygienických důvodů vrátit. Na mailovou adresu jsem zaslala upozornění, že masku vracím zpět v původním, neotevřeném a neporušeném obalu. Dnes mi z mailové adresy info@lyke.cz bylo oznámeno, cit.: "Vaše odstoupení bylo zamítnuto, jelikož respirátory nelze vracet z hygienických důvodůjak jsme vám psali již dříve. Respirátor vám vracíme zpět. Podpis: Tým LYKE"


Produkt

respirační maska KN95 ((FFP2)


Požadované řešení

Uznání bezdůvodného zamítnutí odstoupení od kupní smlouvy (viz výše) a vrácení kupní ceny, vč. poštovného za odeslání zboží zpět na můj bankovní čet uvedený v oznámení o odstoupení od kupní smlouvy ze dne 23.4.2020


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.5.2020 15:24, před 5 lety

Obecně platí, že při koupi zboží na dálku má spotřebitelka dle § 1829 odst. 1 písm a) zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnila odstoupení od smlouvy. Tento nárok však není absolutní.

Ustanovení § 1837 občanského zákoníku upravují situace, kdy není možné od smlouvy bez zákonného důvodu odstoupit. Dle § 1837 písm. g) platí, že spotřebitelka nemůže odstoupit bez udání důvodu od smlouvy o koupi zboží, které bylo dodáno v uzavřeném obalu, které spotřebitelka z obalu vyňala a z hygienických důvodů jej není možné vrátit zpátky. Pokud však v daném případě zboží z hygienického obalu vyňato nebylo, může spotřebitelka od smlouvy odstoupit.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.10.2020 20:28, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.