Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 6.9.2012 jsem objednal koberec PALPA 64-01- NATUR 3,00x4,00. Dodávka proběhla ve stanoveném termínu, s tím, že koberec byl dodán prostřednictvím transportní firmy. K odbornému položení, jak bylo deklarováno, nedošlo, neboť řidič nebyl schopen koberec unést a tím pádem ani rozvinout.
Nedostali jsme žádný návod k ošetřování a používání výrobku, až po vyžádání nám byl zaslán výňatek z webových stránek.
Ve smyslu těchto pokynů jsme s výrobkem nakládali, přesto se po krátké době začaly vytahovat z koberce jednotlivé nitě, což mělo vliv na na povrch koberce a jeho estetický vzhled. Tato skutečnost byla osobně sdělena mnou osobně v prodejně dne 17.10.2013 a byla mi přislíbena návštěva zodpovědné osoby, která měla posoudit vady, případně opravit tento nedostatek. Nikdo se nedostavil ani po urgenci, kdy byla slíbena náprava, ale do dnešního dne k ničemu nedošlo.
Pokládám opakovaně vznikající nerovnost povrchu koberce za vadu výrobku. Nebyl jsem dostatečně informován, nedodržel se způsob předání výrobku a nejsem ochoten osobně napravovat tyto nedostatky. Závada se objevuje i na dalších místech v průběhu užívání, což u výrobku v této cenové hladině je nepřijatelné.
K jsem nechal zpracovat znalecký posudek a vlastní stanovisko:
Závěry, uvedené ve znaleckém posudku jednoznačně vedou k odstoupení od kupní smlouvy včetně úhrady veškerých nákladů spojených s reklamací, urgencemi, právními službami, patrně budeme uplatňovat i citovou újmu a pak i případnými dalšími náklady při prodlení konečného řešení. Je také zcela možné, že dodavatel bude odstoupení namítat a dojde k soudnímu sporu. V tom případě lze konec sporu jen těžce předpokládat, nemluvě o výši dalších nákladů.
Proto navrhujeme smírné mimosoudní řešení:
Jelikož společnost reklamaci klienta odmítla, nechal si klient vyhotovit znalecký posudek, který posoudil reklamované vady jako vady výrobní , které nelze odstranit na místě u zákazníka. Znalec provedl odhad ceny vadného koberce částkou Kč 58 752,--, tzn., že v tomto případě sleva z ceny představuje
částku Kč 88 128,--.
Ani na jeden z návrhů dodavatel dodnes nereagoval.
koberec PALPA 64-01- NATUR 3,00x4,00
Navrhl jsem výše uvedené řešení formou slevy dle názoru znalce. V případě odmítnutí chci uplatnit navrácení kupní ceny včetně úhrady všech nákladů
|
Tweet |
Spotřebitel dodatečně doplnil, že reklamace byla vyřízena odstraněním vady - ostříháním koberce. Vada by měla být odstraněna způsobem, který odpovídá její povaze. Prodávající je dle stanoviska Nejvyššího soudu ČR, sp. zn. Cpj 40/82, povinen provést záruční opravu s veškerou odbornou péčí takovým způsobem, aby byla vada řádně a beze zbytku odstraněna a prodaná věc nebyla v důsledku výskytu vady ani opravy nijak znehodnocena. Není-li oprava provedena řádně, má spotřebitel právo na odstranění nedostatků, je-li to možné. Jedná-li se dle závěrů soudního znalce o vadu nedostranitelnou, která brání řádnému užívání věci jako věci bez vady, má spotřebitel dle § 622 odst. 2 zák. č. 40/1964 Sb., občanský zákoník, právo od smlouvy odstoupit. Jde-li o jiné vady neodstranitelné a nepožaduje-li spotřebitel výměnu věci, má právo na přiměřenou slevu z ceny věci nebo může od smlouvy odstoupit.
Prokáže-li spotřebitel, že reklamace je oprávněná, má dle § 598 občanského zákoníku právo na úhradu nákladů, které mu vznikly v souvislosti s jejím uplatněním.
Společnost BAKERO export-import s.r.o. nereagovala na naši výzvu k řešení stížnosti. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.