Počet nahlášených stížností: | 711 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 22 |
Dne 4.12.2019 jsme zakoupili na brněnské pobočce AAA Auto osobní automobil Škoda Superb combi, 2.0 Diesel. Ještě během koupě vozu byly v AAA Servise po dohodě s prodejcem měněny letní litá kola za kola zimní.
Při přezouvání kol v měsíci dubnu opět na letní bylo v jiném servise zjištěno, že brzdič na pravém zadním kole nebyl upevněn!!
Dva šrouby, které brzdič drží tam chyběly. Brzdič držel pouze třením, jak byl na brzdových destičkách naražen. Brzdové destičky jsou nové, byly zřejmě měněny v AAA servisu.
V únoru jsme byli na dovolené v rakouských Alpách a zpětně musím konstatovat, že je naše veliké štěstí, že se nám nestala žádná nehoda. V případě prudkého, silného sešlápnutí brzdového pedálu by pravděpodobně došlo k úplnému uvolnění brzdiče, který by se zaseknul do kola a vozidlo by šlo do smyku.
Tuto trestuhodnou nedbalost některého vašeho technika mám zdokumentovanou fotograficky i svědectvím automechanika, který přezouval na letní kola a závadu zjistil.
SPZ 7B47498, VIN: TMBLF73T0B9034562
Vhodná by byla minimálně omluva a zjištění a potrestání konkrétního nesvědomitého zaměstnance, který tímto mohl způsobit nehodu.
|
Tweet |
Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.
U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Také se záruka nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.
Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu. Co se týče výměny věci, § 2169 odst. 1 občanského zákoníku neumožňuje řešit reklamaci výměnou za jinou věc, leda za stejnou věc bez vad.
Pokud by došlo k situaci, že autobazar reklamaci zamítne jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Vážený pane Roháčku,
děkuji za Vaši zpětnou vazbu. Vaši záležitost jsem prověřovala s kolegy z reklamačního oddělení a následně s vedením společnosti a posléze byla provedena opatření, aby se již taková situace nemohla stát. Velice nás mrzí způsobené komplikace. Našich zákazníků si vážíme - a věříme, že nám do budoucna zachováte přízeň.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Hodnocení: