Počet nahlášených stížností: | 661 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
17.4. jsem si v e-shopu czc.cz objednal nový iPhone SE 2020 128GB Black, který mi měl být 24.4. kurýrem doručen a který jsem zaplatil online platební kartou.
K doručení zásilky sice došlo, ale obsahem byla zásilka jiná (zjevně cizí objednávka včetně faktury). Obratem jsem
prodejce kontaktoval, na zákaznické lince, aby došlo k nápravě. S operátorkou jsme dohodli, že chybně zaslanou
zásilku předám jimi zaslanému kurýrovi, předání oznámím na lince a bude vytvořena objednávka nová, abych objednaný telefon obdržel.
28.4. jsem zásilku předal a oznámil na vaší lince, kde mi bylo zděleno, že bude informace předána operátorce, která se mnou situaci prve řešila.
Od té doby ze strany prodejce nedošlo k jakékoliv komunikaci. V sobotu 2.5. jsem kontaktoval prodejce přes facebookovou stránku, jelikož jsem v tuto chvíli bez telefonu. V pondělí 4.5. mi bylo sděleno, že prodejce mezitím vystavil dobropis a poslal peníze zpět, aniž by mě o tomto postupu informoval. Na moji odpověď, že s tímto postupem nesouhlasím a že místo vrácení peněz požaduji objednaný telefon prodejce nereagoval.
iPhone SE 2020 128GB Black
Jelikož telefon potřebuji jak ke každodennímu životu, tak k práci, je pro mě řešením buď dodání objednaného modelu telefonu, případně nabídka prodeje modelu odpovídající kvality, nebo sleva na koupi modelu kvality vyšší.
|
Tweet |
Mezi subjekty byla uzavřena kupní smlouva, ze které stranám vznikají práva a povinnosti. Povinností prodávající je zboží dodat. Vzniklou smlouvu lze měnit nebo rušit pouze na základě dohody stran nebo na základě zákonných důvodů. Jako zákonný důvod připadá pouze následná nemožnost plnění, kdy se dluh stane nesplnitelným až po vzniku závazku. Ovšem musí se jednat o objektivní stav. Plnění není nemožné, lze-li dluh splnit za ztížených podmínek, s většími náklady prodejce, s pomocí jiné osoby nebo až po určené době. V takovém případě může spotřebitel na dodání zboží za sjednanou cenu trvat. Porušil-li prodávající svou smluvní povinnost, může spotřebitel požadovat i náhradu vzniklé škody dle § 2913 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. V takovém případě by musel prokázat, že existuje příčinná souvislost mezi vznikem škody a porušením smluvní povinnosti.
Společnost CZC.cz s.r.o. se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím svého zákaznického centra, oddělení reklamací, případně stížností. Co se týče dalšího řešení sporů se spotřebiteli, rozhodla se společnost spolupracovat pouze se službou mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci (ADR ČOI). Služba Vašestížnosti.cz je založena na principu oboustranné dobrovolnosti, proto jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.