Počet nahlášených stížností: | 1232 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 13 |
Dobrý den,
30. 4. 2020 jsem on-line objednala zboží u zoohit.cz, zásilky č.40554214851 a č.40554214859. V tentýž den mi bylo e-mailovou zprávou sděleno, že zásilka je již na cestě. Dnes, 5.5. 2020 kolem 8. hodiny se mi sice řidič nedovolal na telefonní číslo, ale na uvedené adrese jsem přítomna byla (vizte Obchodní podmínky společnosti PPL, bod č. 4.1 a 4.2, cituji "4 Služby a povinnosti PPL, 4.1 PPL se zavazuje převzít Zásilku od Odesílatele a Zásilku doručit Příjemci na adresu označenou Odesílatelem, a to k prvním uzamykatelným dveřím. 4.2 Nejedná-li se ohledně dané Zásilky o Službu „Pouze Příjemci“ a není-li v čase doručení na adrese zadané Odesílatelem přítomen Příjemce ani jím zplnomocněná osoba, je PPL
oprávněna doručit Zásilku náhradnímu příjemci."), tj. stačilo zazvonit na domovní zvonek u prvních uzamykatelných dveří.
Přestože jsem ihned po obdržení SMS s informací o doručování a zmeškaný hovor, řidiče kontaktovala, telefon mi již nevzal.
Na stránce sledování balíků PPL.cz je uvedena možnost změnit si termín, nebo adresu doručení, což bohužel již nebylo možné, jelikož zásilka byla již kolem 11. hodiny uložena do výdejního místa. Výdejní místa se v našem městě nacházejí na dvou adresách a zásilka byla řidičem uložena nepříliš logicky do toho vzdálenějšího. Při telefonickém kontaktování zákaznického servisu, mi velice příjemná slečna sdělila, že zásilku již doručit nelze, což ještě ověřovala s depem.
Odhlédnu-li od skutečnosti, že celá zásilka váží cca jako já a s jejím vyzvednutím budu mít skutečně těžkosti, na adrese jsem v dobu doručování přítomna byla a službu tak považuji za nesplněnou. Jelikož se nejedná o první případ neplnění služby od společnosti PPL, ráda bych celou záležitost řešila.
Chápu, že v tyto dny jsou pravděpodobně řidiči zásilkových služeb vytíženější než obvykle, ale takto to má spousta z nás a své pracovní povinnosti musíme i tak plnit.
Požaduji minimálně alespoň vyjádření společnosti k opakovanému neplnění nabízených služeb a nedodržení vlastních obchodních podmínek.
Dodavatele zboží jsem kontaktovala samozřejmě také.
Předem děkuji.
S pozdravem
H. Řezníčková
Uvádím v popisu stížnosti.
|
Tweet |
Pokud nebyla služba poskytnuta nebo nebyla poskytnuta ve sjednané kvalitě, je vhodné uplatnit reklamaci. Při uplatnění reklamace může spotřebitel žádat řádné poskytnutí služby, přiměřenou slevu, případně může od smlouvy odstoupit, pokud vadné plnění ze strany podnikatele bylo podstatným porušením smlouvy (pokud se dá předpokládat, že by spotřebitel smlouvu neuzavřel, věděl-li by o porušení smlouvy).
Pokud však smlouvu o přepravě uzavíral se společností prodávající, je za včasné doručení zboží odpovědný právě on, protože povinnost dodat zboží je dle českého práva splněna dojitím zboží do místa dodání, tj. standardně do bydliště spotřebitele. Prodávající je v takovém případě také oprávněn uplatnit reklamaci u svého smluvního partnera, pokud služba nebyla poskytnuta v souladu se smlouvou.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.