Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
U společnosti Wia spol. s r.o. jsem si v září roku 2013 objednal připojení k internetu se smlouvou na 12 měsíců.
Tato nabídka se mě líbila, jelikož to byla jediná firma kde jsem nemusel platit aktivační poplatek, byly vstřícní a na internetových stránkách presentovali, že zrušení smlouvy o připojení je bez výpovědní doby.
Jelikož jsem věděl, že se časem budu stěhovat na jinou adresu, tak mě to vyhovovalo, protože jsme věděl, že budu potřebovat smlouvu zrušit a nemusím to řešit nějakou dlouhou výpovědní dobou.
V září 2014 jsem se přestěhoval na jinou adresu, kde již internet je, tudíž ho nemusím řešit. Napsal jsem mail, že chci zrušit smlouvu o připojení a byl mě od společnosti WIA poslán mail:
Dobrý den,
výpověď je nutné poslat písemnou formou na adresu naší společnosti (WIA spol. s r.o., Palác Lucerna, Štěpánská 61, 110 00 Praha 1). Výpovědní doba je dva měsíce a počíná běžet prvního dne následujícího měsíce po doručení výpovědi.
DSL Internet je také možné převést na novou adresu nebo změnit tarif dle aktuální nabídky, kterou Vám zasílám v příloze tohoto emailu. V případě zájmu nás prosím neváhejte kontaktovat.
S pozdravem
J. H.
Account & service purchasing manager
WIA spol. s r. o.
Štěpánská 61 - Palác Lucerna
110 00 Praha 1
Tel.: +420 246 035 423
Fax: +420 246 035 410
www: http://www.wia.cz
Na to jsme samozřejmě reagoval, jelikož jsem pořád žil v domnění, že žádná výpovědní lhůta není.
Dobrý den paní H.,
vzhledem k tomu, že všude presentujete, že Váš internet je bez "výpovědní lhůty" beru Váš předchozí mail jako klamání spotřebitele.
Po celou dobu jsem byl v domnění, že stačí poslat výpověď a internet se zruší. Pokud to tak není a je nějaká 2 měsíční výpovědní lhůta, tak mě to připadá jako klamání spotřebitele a s podmětem se obrátím na patřičné orgány k prošetření.
S pozdravem,
Prášek Vladislav
Opět mě ze společnosti WIA přišla odpověď:
Dobrý den,
veškeré informace ohledně služby xDSL naleznete na http://dsl.wia.cz.
V případě výpovědi je postupováno dle platných VOP a PP (http://wia.cz/documents/WIA_VOP.pdf, http://www.wia.cz/documents/WIA_PP_ADSL.pdf).
S pozdravem
J. H.
Account & service purchasing manager
WIA spol. s r. o.
Štěpánská 61 - Palác Lucerna
110 00 Praha 1
Tel.: +420 246 035 423
Fax: +420 246 035 410
www: http://www.wia.cz
Tento mail mě zaskočil, protože platit další dva měsíce internet, který už nepoužívám mě přijde scestné a hlavně pořád jsem žil v domnění, že není nějaká výpovědní doba. Přijde mě to jako klamání spotřebitele, když na internetu presentují něco jiného, než je pak ve všeobecných podmínkách.
ADSL 2 Mb/s bez pevného připojení
Ukončení smlouvy bez výpovědní doby 2 měsíce a placení dalších 2 splátek (celkem 700,- Kč) za něco co už nepoužívám.
|
Tweet |
Jsou-li obchodní podmínky součástí smlouvy, spotřebitel by se s nimi ve vlastním zájmu měl seznámit ještě před uzavřením smlouvy. Výpověď je poté nutné podat v souladu s těmito všeobecnými obchodními podmínkami. Jiné ujištění, které není součástí písemné smlouvy, by spotřebitel musel nyní prokázat.
Užívání nekalých obchodních praktik je zakázáno zákonem o ochraně spotřebitele. Obchodní praktika je nekalá, je-li jednání podnikatele vůči spotřebiteli v rozporu s požadavky odborné péče a je způsobilé podstatně ovlivnit jeho rozhodování tak, že může učinit obchodní rozhodnutí, které by jinak neučinil.
Obchodní praktika je klamavá,
a) je-li při ní užit nepravdivý údaj,
b) je-li důležitý údaj sám o sobě pravdivý, ale může uvést spotřebitele v omyl vzhledem k okolnostem a souvislostem, za nichž byl užit,
c) opomene-li podnikatel uvést důležitý údaj, jenž s přihlédnutím ke všem okolnostem lze po podnikateli spravedlivě požadovat; za opomenutí se považuje též uvedení důležitého údaje nesrozumitelným nebo nejednoznačným způsobem, nebo
d) vede-li způsob prezentace výrobku či služby, včetně srovnávací reklamy, nebo jejich uvádění na trh k záměně s jinými výrobky či službami, nebo rozlišovacími znaky jiného podnikatele,
e) není-li dodržen závazek obsažený v kodexu chování, k jehož dodržování se podnikatel zavázal, jde-li o jednoznačný závazek, který lze ověřit, a podnikatel v obchodní praktice uvádí, že je vázán kodexem.
Dozor nad dodržováním zákazu užívání nekalých obchodních praktik provádí na úseku elektronických komunikací Český telekomunikační úřad, u kterého spotřebitel může podat k prošetření. Vysloví-li úřad, že došlo k porušení zákona o ochraně spotřebitele, mohl by spotřebitel požadovat náhradu škody, která mu v důsledku tohoto porušení vznikla.
Společnost WIA spol. s r.o. byla o podané stížnosti informována, doposud však neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. Případný spor tak bude možné řešit pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.