Počet nahlášených stížností: | 99 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 18.3.2020 jsem si v internetovém obchodě www.huglo.cz objednala respirační roušky za 387 Kč. O uzavření smlouvy mi bylo doručeno potvrzení, ve kterém byl uveden typ zakoupené věci, její cena a též výzva k zaplacení ceny bezhotovostním platebním příkazem. Uvedenou částku jsem téhož
dne prodávajícímu uhradila pomocí platebního příkazu na účet, který byl uvedený v potvrzení objednávky. Do 40 dní od uzavření smlouvy mi však zboží nebylo doručeno, a to navzdory mé marné snaze kontaktovat prodejce prostřednictvím všech kontaktů uvedených na stránkách eshopu.
Eshop na emaily odpovídá pouze tím způsobem, že zašle odkaz, kde si daný jedinec má najít sám odpověď na svůj požadavek v předem připravených větách...
Již 2x jsem prosila a žádala, aby mi peníze za nedoručené zboží bylo navráceno. Bohužel bez jakéhokoliv výsledku. Uvědomuji si, že cena není až tak vysoká, nicméně mě zaráží přístup a neochota komunikovat ze strany Eshopu, a tak žádám o kompenzaci.
Děkuji,
Hanousková Barbora
Respirační rouška Wiz (Varianta: 2PCS)
Požadované řešení je: vrácení peněz na účet, ze kterého objednávka byla uhrazena. Pozdní doručení již neakceptuji a o zboží nemám zájem.
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitelka požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitelka prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelkou, má spotřebitelka nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitelka prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupila.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebitelce tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou na adresu sídla společnosti. V případě, že prodávající nevrátí spotřebitelce peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zároveň spotřebitelka může žádat zákonný úrok z prodlení.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebitelce, aby se v případě nevyřešení situace v smírného řešení sporů obrátila na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.