Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Znění stížnosti
Bohužel i já naletěla na seznamku be 2.Dne 4.3.2020 jsem zaplatila členství zkušebně na jeden měsíc, chtěla jsem to zkusit, nabízeli možnost koupit si to na jeden měsíc. Netušila jsem, že se mi bude členství automaticky prodlužovat. Dne 1.5.2020 mi přišel mejl, že se mi služba automaticky prodloužila a že je tam rovnou sankce za neuhrazení částky, tedy 2247,- Kč poplatek na prodloužení o další měsíce a manipulační poplatek 299 Kč. Jednání této firmy je klamavé, nebyla jsem pořádně upozorněna, že se to bude automaticky prodlužovat, že musím do určité doby i tak vypovědět. Jediné jak přestat vymáhat, je částku zaplatit - bylo uvedeno v mejlu. Jejich info o automatickém prodlužování členství je nepřehledné, nenápadné a matoucí. Dala jsem okamžitě ukončit spolupráci a oni to vlastně nechali jak je, tedy že jsem to zaplatila a ukončili až k 3.8.2020. Firma je až někde v Lucembursku, je dost problém kohokoliv jakoliv kontaktovat, protože na uvedené mejly se mi to často vracelo. Prosím o zařazení do vyšetřování a navrácení mých peněz od této firmy v částce 2546,- Kč. Je mi zle z toho, jak využívají lidi. A jejich nabídka partnerů je úplně mimo všechno. Pro mě je to velké množství peněz. Jejich jednání je podvodné. Nebyla jsem nijak lépe upozorněna, že se automaticky prodlouží, nebyla jsem informována, že mi byla napařena sankce. Musela jsem zaplatit, protože jsem se bála obrovského dalšího dopadu na můj rozpočet.
Požadované řešení: navrácení neoprávněně částky 2546,- Kč a zařazení mé stížnosti do seznamu stěžovatelů pro případný soudní proces.
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Spotřebitelovi doporučujeme, aby společnost prostřednictvím e-mailu informoval, že nebyl ze strany společnosti řádně poučen o smluvních podmínkách, tudíž byl uveden v omyl, a proto namítá neplatnost automatického prodloužení smlouvy. Spotřebitel by měl rovněž společnost informovat, že neměl v úmyslu platnost smlouvy prodlužovat, smlouva tudíž skončila uplynutím období, na které byla původně sjednána.
Ačkoliv podle našeho názoru dochází k zániku závazku již pouhým uplynutím původně sjednané doby, doporučujeme z preventivních důvodů spotřebiteli závazek (navíc i) vypovědět. Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Výpověď by měla dle obchodních podmínek společnosti obsahovat následující údaje: úplné jméno, zemi, jejíž služby be2 využívá (zřejmě se jedná o zemi, ve které spotřebitel využívá službu), svou e-mailovou adresu zaregistrovanou u společnosti be2 a své uživatelské jméno (alternativně: šifru, která byla spotřebiteli přidělena). Tato výpověď by měla být dle obchodních podmínek společnosti zaslána poštou na adresu: be2 S.à.r.l., služby zákazníkům / ukončení, 13 rue du Commerce L-1351 Luxemburg, Luxemburg; nebo faxem na číslo 420 227203713. Nicméně z důvodu, že smlouva byla uzavřena přes internet, postačí (ač to obchodní podmínky neupravují), pokud bude výpověď zaslána na e-mailovou adresu společnosti (zakaznickyservis@be2.cz).
Byl-li již poplatek účtován, mohlo by se jednat o bezdůvodné obohacení na straně společnosti. Dle § 2991 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má ten, kdo se na úkor jiného bez spravedlivého důvodu obohatí, povinnost ochuzenému vydat, oč se obohatil. Závěrem preventivně upozorňujeme, že povinnost hradit poplatek spotřebitel nemá ani v případném vztahu k inkasním agenturám. Ty rovněž nemají ze zákona žádné speciální oprávnění k tomu dluhy vymáhat (nejedná se o exekutory).
Kromě podání stížnosti prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz se může spotřebitel přidat také k našemu projektu Bojujeme proti neférovým seznamkám. Bližší informace a formulář lze nalézt na webu www.neferoveseznamky.cz.
Dobrý den,
prosím, kontaktujte nás v uvedené záležitosti přímo na adrese michal.hlavacek@be2.com
Mějte také na paměti, že naše emaily mohou být automaticky uložené ve Vaší Nevyžádané poště (Spam/ Junk). Zkontrolujte si proto prosím i tenhle adresář ve Vaší elektronické poště.
Děkujeme Vám.
Dobrý den,
tak jsem dostala vyjádření ke své stížnosti.
Napsali mi k tomu -
Celková cena za prodloužené VIP členství byla uvedená na platební stránce před realizací úvodní platební transakce (v příloze viz prosím Screenshot souvisící platební stránky).
Uvedená cena je - v porovnání s uvítací cenou - běžnou cenou VIP členství.
Je nám líto, pokud jste si tyto detaily při předplacení svého VIP členství nepřečetli.
Vezměte prosím na vědomí, že Vaše Prémiové členství je automaticky obnoveno pokud není včas zrušeno. O automatickém obnovení jste byli informováni v okamžiku platby na platební stránce.
Tyto informace je také možné najít přímo ve Vašem profilu v sekci FAQ / Pomoc a také ve Všeobecných obchodních podmínkách. Vzhledem k tomu, že jsme od Vás neobdrželi v požadované výpovědní době odpovídající výpověď Prémiového členství, proběhlo automatické obnovení.
Vaše výpověď nám měla být odeslána nejpozději dne 31/03/2020.
Refundace dlužné částky není možná.
Asi jsem úplně blbá, že mi nedošlo, že mi něco opravdu automaticky bez předchozí informace prodlouží, navíc na takovou částku a ještě mi k tomu rovnou napaří penále. A hlavně ten text někde ve spodní části platební stránky v příloze, jsem si skutečně nevšimla. Chtěla jsem se dohodnout, že třeba zaplatím ještě jeden měsíc, ale bylo mi sděleno, že refundace dlužné čáskty není možná. Je mi špatně a moc smutno, že jsem narazila na tak neseriozní jednání. Navíc ta částka pro mě byla obrovský zásah do finančního rozpočtu. Využívají nešťastné lidi.
Stížnost tedy přeřazujeme na společnost a žádáme ji, aby spotřebitelce vrátila alespoň poměrnou část plateb od okamžiku, kdy učinila jednoznačné prohlášení o tom, že si přeje službu ukončit. Spotřebitelka se může obrátit rovněž na svou banku a požádat o tzv. chargeback.
Tímto žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. Pokud tak společnost neučiní, bude stížnost uzavřena.
Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka se také může přidat k našemu projektu Bojujeme proti neférovým seznamkám. Bližší informace a formulář lze nalézt na webových stránkách www.neferoveseznamky.cz.