Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Vážení, obracím se na Vás ve věci nevrácení peněžních prostředků při řádném odstoupení od smlouvy v zákonné 14 denní lhůtě.
Dne 21.3.2020 jsem prostřednictvím e-shopu www.ustni-rousky.cz zakoupil dva kusy látkových roušek v celkové výši 367 Kč, vč. přepravy. Zásilku jsem obdržel 31.3.2020.
Vzhledem k tomu, že doručené roušky nesplňovaly mé očekávání (byly rozměrově malé a měly malý otvor na vložení filtru), ihned jsem je zabalil a s písemným odstoupením od smlouvy je následující den zaslal na uvedenou adresu Staňkova 20, Brno 612 00.
Balíček byl doručen dne 3.4., viz. podací čslo zásilky:RR911061795CZ
Rád bych zde ještě podotkl, že roušky nebyly nijak balené ve smyslu §1837 písm. g) Občanského zákoníku (Spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit). Čili toto ustanovení nelze aplikovat a nelze jej brát za důvod pro nevrácení platby.
Společnost mi na mé urgence odpověděla pouze jednou, a to 30.4., kdy mi pí. H. (příjmení viz referenční údaje) odepsala následující: Dobrý den,omlouváme se za zpoždění. Platba již měla být vrácena. Bylo přeposláno majiteli ke kontrole. Děkujeme za pochopení.S pozdravem,H.
Odepsal jsem, že nevidím důvod, proč by mi měli bezdůvodně zadržovat mé finanční prostředky a poskytl jim dodatečnou lhůtu pro vrácení platby na můj účet. Lhůta dne 5.5.2020 vypršela a platba stále nebyla vrácena.
Od té doby marně čekám na vrácení platby.
Prosím o Vaši součinnost.
Děkuji
Zelenka
https://www.ustni-rouska.cz/cs/produkt/rouska-klasik/
Prosím o Vaši součinnost ve věci vrácení platby na můj účet.
|
Tweet |
Podle § 1832 obč. zák. platí, že odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, vrátí mu podnikatel bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Odstoupí-li spotřebitel od kupní smlouvy, podnikatel není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky spotřebiteli dříve, než mu spotřebitel zboží předá nebo prokáže, že zboží podnikateli odeslal. Jestliže podnikatel peníze ve stanovené době nevrátí, ocitá se v prodlení a je možné po něm požadovat úroky z prodlení ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Podnikatel nevyužil možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů lze vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.