Počet nahlášených stížností: | 371 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
Zakoupila jsem si rozbaleného kuchyňského robota za sníženou cenu prostřednictvím e-shopu. Přišel mi špinavý a plesnivý od jídla, prodejce uvádí na stránkách jinou specifikaci než produkt má. Dne 6.4.2020 jsem vrátila zboží ve 14 denní lhůtě s tím, že mi bylo řečeno, že mi Okay Ostrava-Třebovice zboží nevezme (karanténa), že ho musím poslat, ale mám si zavolat další den a sdělí mi postup. Již jsem se nedovolala. Zboží jsem poslala poštou, cena 209 Kč, prodejce ho převzal dne 7.4.2020. Mou vinou jsem zaslala formulář odstoupení od smlouvy až 13.4.2020 (chyba e-mailu). Dne 6.4.2020 jsem prodejci zaslala podací lístek od zaslaného zboží (e-mailem). Dodnes mi prodejce nevrátil peníze za zboží. 2x jsem kontaktovala zákaznickou linku s tím, že balíček "údajně" neevidují jako doručený, a že ho musí dohledat a pak se ozvou. Telefonáty na placenou zákaznickou linku mě stojí další náklady navíc. Stále slibují, že se ozvou, dosud situaci nikdo neřeší. Dne 5.5.2020 jsem zaslala poslední pokus o vyřízení situace na zaměstnankyni, která se mnou případ řešila, a nedostalo se mi žádné odpovědi. Děkuji za vyřízení.
Kuchyňský robot Tefal QB310138
Žádám vrácení ceny zakoupeného zboží (3.109 kč) a poštovného ve výši 209 kč, neboť nebylo mou vinou, že prodejce zaslal špinavý a plesnivý stroj, uváděl chybnou specifikaci produktu na svých stránkách a odmítl mi převzít balík na prodejně, což by bylo pro mě bezplatné.
|
Tweet |
Pokud daná kupní smlouva byla uzavřena prostřednictvím prostředku umožňující komunikaci na dálku, má spotřebitelka právo od smlouvy odstoupit ve lhůtě 14 dní od převzetí zboží. Pokud spotřebitelka odstupuje od smlouvy, je povinna o tom informovat prodávajícího (v případě soudního sporu by musela spotřebitelka prokázat, že od smlouvy odstoupila) a vrátit prodávajícímu zboží. V daném případě je tedy rozhodné, zda spotřebitelka informovala prodávajícího o své vůli od smlouvy odstoupit v zákonné lhůtě 14 dnů od převzetí zboží (ve stížnosti není uvedeno, kdy k převzetí došlo). Pokud tak učinila např. při osobním jednání na pobočce, lze odstoupení považovat za platné, ač prodávající zboží nepřevzal.
Prodávající je povinen vrátit spotřebitelce peněžní prostředky nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy bylo od smlouvy odstoupeno. Prodávající nemusí vracet peněžní prostředky dříve, než mu spotřebitelka prokáže, že mu zboží odeslala.
Pokud spotřebitelka může prokázat, že prodávajícího o odstoupení od smlouvy informovala a že zboží prodávajícímu odeslala a prodávající jej převzal, je prodávající povinen vrátit spotřebitelce peněžní prostředky ve výše uvedené lhůtě. Pokud tak neučiní, může spotřebitelka navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Pokud by spotřebitelka zmeškala lhůtu pro odstoupení od smlouvy, může uplatnit reklamaci vady výrobku, neboť zboží neodpovídá sjednané specifikaci. V takovém případě má spotřebitelka v rámci reklamace nárok na odstranění vady opravou, nebo výměnou za nový kus, není-li ani jedno z těchto řešení možné, měla by nárok na odstoupení od kupní smlouvy.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Vážená paní Hranická,
v případě nákupu neoriginálního, vyzkoušeného zboží zákazníky o této skutečnosti v našem eshopu informujeme a vše je řádně zdokumentováno fotografiemi. I přes tuto skutečnost se zákazník může rozhodnout objednané zboží vrátit a od kupní smlouvy odstoupit.
Odstoupení k Vaší objednávce je zpracováno. Bližší informace jsme Vám zaslali v soukromé zprávě.
Přejeme Vám, aby Vaše budoucí nákupy proběhly zcela v pořádku a k Vaší plné spokojenosti.
S pozdravem
OKAY CZ
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.