Počet nahlášených stížností: | 146 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
31.1.2020 jsem koupil v Prostějovské pobočce firmy Hecht benzinovou pilu HECHT58. Musím podotknout že to není první produkt od této firmy.Do 8.4.2020 jsem byl spokojený zákazník.Ten den řežu dřevo a při pokládání pily jsem si všiml že startovací rukojeť s lankem visí podél pily.Pilu jsem vypnul a 9.4.2020 jsem ji odvezl do servisu na reklamaci-opravu.
Vše jsem podrobně popsal přebírajícímu technikovi.
5.5.2020 mě volal a že je reklamace neuznaná pro neodborné zacházení - nechápu proč? je to startování pily a tak jaké neodborné zacházení? a řekl mě, za 640 korun pilu opraví do 30 dnů.
Tedy 60 dnů trvá tato výměna startovacího lanka a ještě si ji mám uhradit.
Toto jednání se mě samozřejmě nelíbilo a zastavil jsem se na prodejně. Tady jsem byl nemile překvapen s přístupem - když jsem pilu odvážel, vše bylo sepsáno do počítače a mě bylo řečeno - nemate doklad tak se s Vámi nebudu bavit.Technik odešel do zadu asi za kolegou a slyším jak mu říká - To je ten BL... ze včerejška.
Pochopitelně jsem byl naštván toto slyšet, ale zachoval sem rozvahu a třískl dveřmi a odešel a rozhodl jsem se podat tuto stížnost na servis V Prostějově firmy HECHT a tím upozornit i ostatní zákazníky na jednání reklamací koupených a samozřejmě ne levných věcí.
reklamace utrženého startovacího lanka na pile HECHT58 ,kterou jsem nastartoval asi 8x
Vyřešení reklamace a přístupu servisního technika jak sem napsal
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Prodávající je povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil (nestačí tedy pouhé zadání reklamace do počítače prodejce), co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Nesplnění této povinnosti je správním deliktem a může být sankcionováno ze strany České obchodní inspekce, které spotřebitel může dát podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážený pane Bernátku,
tato vzniklá situace nás velmi mrzí. Společnost Hecht Motors si zakládá na slušném a vstřícném jednání s našimi zákazníky, stejně tak na rychlosti vyřízení servisních zakázek. Letošní rok je i vlivem událostí spojených s pandemií velmi atypický. Vedení servisní sítě prověřilo Vaši stížnost. Záleží nám na Vaší spokojenosti se službami společnosti Hecht Motors. Z toho důvodu Vám byl tento servisní úkon proveden zdarma. S pozdravem, P. Chrudimský, Hecht Motors s.r.o.
Pane Chrudimský.Děkuji za opravu motorové pily.Jen mne mrzí,že oprava byla provedena v "rámci kulance",nebyla uznaná záruka.Jasně jsem uvedl jak se vše odehrálo takže jsem toto jednání nepochopil.Po asi desátém nastartování se utrhlo startovací lanko a jen na oživení...mám jinou pilu již přes 20let a startuje dodnes. Bernátek Pavel
Na základě vyjádření spotřebitele stížnost přeřazujeme na společnost, aby měla ještě možnost reagovat.
Vážený pane Bernátku,
ještě jednou se omlouváme za prodlevu a zároveň děkujeme za pochopení.