Počet nahlášených stížností: | 559 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 12. března 2020 jsem přes internet objednala 4 ks Nanovlákenná maska (rouška) - Český dodavatel L, ID: 263611. Ihned, po mé úhradě částky 996 Kč na váš účet, mně byla objednávka potvrzena -číslo:102516514.
Po několika dnech jsem obdržela informaci, že objednané a zaplacené roušky nemůže firma dodat. Proto jsem následně přes jejich formulář „Kontaktujte nás“ požadovala vrácení celé zaplacené částky za nedodané zboží, ve výši 996 Kč. Udala jsem i číslo účtu, na který měli peníze zaslat (shodný s účtem, ze kterého byly peníze zaslány). Žádná odpověď,jen mně zasílány další nabídky.Opakovaně (celkem 5x)jsem žádala vrácení peněz, nevráceny.Dne 2.4.jsem reagovala na jejich novou nabídku a za uhrazené peníze žádala nově nabízené náhradní 4 ks respirátorů KN95 za 957 Kč. Po urgencích jsem obdržela dne 14.4.sdělení,že u mé objednávky číslo 102516514 "došlo dnes k odeslání",s termínem dodání 16.4.Nedodáno ani do 18.4.Reklamovala jsem nedodání.Odpověď-20.4.:je nám líto...(zřejmě automaticky odeslaná odpověď na podobné reklamace.Další mé reklamace na nedodání 21. a 26.4. Odpověď-odkaz na "sledování zakázky" na jejich stránkách. Při načtení dle č. objednávky jsem tam zaznamenala, že zakázka je uzavřena. Celkem jsem s firmou komunikovala minimálně 6x s výsledkem: zaplacení částky 996 Kč (potvrzení), slib na náhradní dodání, oznámení že posílají, neposlali, konečný výsledek:zboží nedodáno, peníze nevráceny, zakázka "u nich" uzavřena. Jak dosáhnout alespoň navrácení peněz? Jsem v koronavirem ohrožené skupině, jednání firmy zřejmě nepoctivé. Je mně jasné, že zásilka na poštu nebyla vůbec podána, protože Česká pošta nezaznamenala příjem zásilky na mou adresu ("postovnezdarma.cz" mně ani nebyla schopna oznámit podací číslo a podací poštu, když na jejich stránce se objevila zřejmě nesprávná informace "zásilka odeslána"). Děkuji Jaroslava Benešová
Vrácení uhrazené částky, co nejdříve. Správně by měla být částka navýšena o úrok z prodlení.
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok odstoupit od smlouvy dle ustanovení § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a žádat vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle ustanovení § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobnívýzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky je možné i prostřednictvím ustanovení § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (vhodné např. v situaci, kdy je sjednaná dlouhá doba dodání). Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického výkladu i ještě před samotným převzetím. Odstoupí-li pak spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle ustanovení § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení. Pokud prodejce nereaguje, odkazujeme na postup uvedený výše.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
situaci jsme prověřili a částka za tuto objednávku Vám byla vrácena dne: 24.4.2020 na toto číslo účtu. 000000-0839838183/0800.
Prosíme tedy o kontrolu částka by měla být v pořádku připsána,
Hezký den přeje
Kateřina K..
Zákaznický servis PoštovnéZDARMA.cz
Hodnocení:
Komentář: Subjekt reagoval dlouho, nakonec, po téměř třech měsících, vrátil uhrazenou částku. Děkuji E-testu. Benešová