Počet nahlášených stížností: | 99 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 12.2.2020 manžel objednal přes web u spol. Huglo 2x boty. Nejdřív bylo vše OK, ale čekal měsíc a boty stále nikde. Tahle společnost je chytrá, protože s ní nekomunikujete přes mail, ale přes jejich web formulář, takže vlastně nemáte ani doklad o tom, že jste jim cokoliv psali!!!
Číslo objednávky je 519276, číslo zákazníka 29337.
Po 2 měsících k nám boty skutečně dorazily. Ale kvalita je naprosto příšerná!!! Takže jsme znovu psali na webu do formuláře, aby nám laskavě sdělili kontaktní adresu, kam můžeme zboží vrátit.
Nejhorší je, že se nikam nedá volat a adresa spol. nikde není uvedená.
Takže zase čekáme.
https://huglo.cz/akce
2xLuxusní Unisex Sneakers
Okamžité vrácení peněz na můj účet
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle ustanovení § 1829 odst. 1 písm a) zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, zásadně 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
Pokud v řešené věci již tato lhůta uplynula, přičemž zboží neodpovídá jakostí smluvenému vzorku či nemá vlastnosti, které si strany ujednaly (a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné), může spotřebitel uplatnit v souladu s ustanovením § 2169 zák. č. 89/2019 Sb., občanský zákoník, nároky z vadného plnění.
Spotřebitel může požadovat primárně dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené. Pokud je ale možné věc jednoduše opravit nebo vyměnit nějakou její součást bez zbytečného odkladu, mají tyto způsoby vyřízení reklamace přednost. Jestliže není možná ani jedna z uvedených variant, má kupující právo od smlouvy odstoupit.
Prodávající má dle ustanovení § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se prodávající se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozsudku Nejvyššího soudu ČR spis. zn. 33 Cdo 3228/2009 ze dne 27. 7. 2011 vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud prodávající nevyřídí reklamaci ve stanovené době (30 dnů nebo individuálně sjednaná doba), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle ustanovení § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Prodávající má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku.
Prodávající podle zákona musí přijmout reklamaci v kterékoli své prodejně se shodným sortimentem prodávaného zboží. V případě, že nemá takové obchodní prostory, lze reklamaci směřovat na adresu jeho sídla nebo místa podnikání. V řešené věci je sídlo podnikání prodávajícího mimo území ČR (Enterprise House 2 Pass Street, Oldham, Manchester, United Kingdom).
V případě, že v právním vztahu figuruje zahraniční subjekt, může se spotřebitel o pomoc obrátit také na Evropské spotřebitelské centrum na stránkách www.evropskyspotrebitel.cz. Služby Evropského spotřebitelského centra jsou zdarma.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.