Počet nahlášených stížností: | 528 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dne 1. 4. 2020 jsem vytvořila objednávku, kterou jsem následně 2.4.2020 kartou online zaplatila a rovněž i stornovala. Bylo mi však řečeno, že zásilka byla již expedována na pobočku uloženky a že ji nemám přebírat a mám počkat, než se vrátí zpět do skladu. To jsem učinila. Dnes je 7. 5. 2020 tedy přes měsíc od objednání zboží a já nemám zpět peníze za dané zboží. Kontaktovala jsem zákaznické oddělení několikrát po emailu i po telefonu, avšak nikdo mi není schopný říct, kde zboží je, a proč stále nemám zpět své peníze. Bylo mi akorát řečeno, že mám počkat, ale do kdy a na co, to nevím.
Jedná se o objednávku za celkem 1567,-, objednány byly hrnce a teploměr. Zboží v zásilce: 1× Tefal INGENIO ELEGANCE sada rendlíků, 4 ks 1 229 Kč 1× Microlife MT 16C2 60-sekundový bazální teploměr 299 Kč
Žádám o navrácení mých peněz, tedy o částku 1567,- + škodné (kompenzace doby čekání).
|
Tweet |
V případě uzavření smlouvy distančním způsobem (např. na e-shopu, po telefonu atd.) má spotřebitelka ze zákona právo na odstoupení od smlouvy až do čtrnácti dnů od převzetí zboží. Toto je upraveno v § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. V souladu s evropskou směrnicí o právech spotřebitelů může však odstoupit od smlouvy ještě před převzetím zboží. Možnost odstoupit od smlouvy je tedy možná i před doručením zboží. Jedná se o bod 40 preambule směrnice č. 2011/83/EU o právech spotřebitelů.
Pokud odstoupení od kupní smlouvy zašle spotřebitelka ještě před vyexpedováním zboží, nemá povinnost zaslané zboží přebírat. V opačném případě, kdy odstoupení zašle až po expedici, bude muset spotřebitelka zboží převzít a zaslat zpět prodejci na svoje náklady, případně postupovat dle pokynů prodejce. Prodejce má dle ustanovení § 1832 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, povinnost vrátit bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od spotřebitelky na základě smlouvy přijal, nemusí tak ale učinit dříve, než mu spotřebitelka potvrdí, že zboží odeslala zpět. Pokud spotřebitelka postupovala dle pokynů prodávajícího, neměl by prodávající částku zadržovat.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.