Společnost


Allegro Retail a.s.

Počet nahlášených stížností:528
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

48%
52%
Toto skore je založeno na 139 stížnostech.

#42139Neopravená pračka v rámci reklamace v zákonné lhůtě

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 21 dnů 7 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
07.05.2020, před 5 lety

Dominik Walta

Znění stížnosti

Pračka byla zakoupena v internetovém obchodě MALL.CZ dne 29.04.2018 (datum vystavení faktury 30.04.2018).
Dne 23.03.2020 jsem si všiml, že průhledný plastový kryt u skleněných dvířek je rozpraskaný. Závadu jsem neprodleně nahlásil na infolinku 296 245 025 kde mi operátor zdělil, že v případě bílého elektra mám nahlásit vadu smluvnímu servisu jímž je BMKServis. Na servisních stránkách bylo uvedeno, abych použil online formulář. Tak jsem učinil a ještě téhož dne (23.03.2020) jsem reklamaci pomocí online formuláře založil. Obratem mi přišla odpověď od robota s potvrzením vytvořením zakázky. 24.03.2020 jsem od servisu obdržel email s požadavkem na dodání podkladů (foto poškození a výrobního štítku), na což jsem reagoval téhož dne. Dne 1.4.2020 jsem obdržel od servisu email, zdali mám zájem o opravu ať zašlu podklady na (e-mail viz referenční údaje). Podklady jsem tedy znovu odeslal. Od té doby se mi servis přestal ozývat. 2x (23.04.2020 s 27.04.2020) jsem je telefonicky kontaktoval abych zjistil jestli se někdo reklamací zabývá, pokaždé mi bylo odpovězeno, že případ řeší kolegyně, která momentálně vyřizuje jiný požadavek a byl jsem ujištěn, že se mi ještě téhož dne ozve. Nikdo se neozval a servis přestal reagovat na mé další hovory. Z toho důvodu jsem 27.04.2020 kontaktoval podporu MALL.CZ aby se do případu vložil a pomohl. S MALL.CZ jsem si následně vyměnil několik emailů s L. B. (jméno viz ref. údaje) kde jsem popsal jednání servisu a bylo mi doporučeno abych zaurgoval servis, který se mnou ovšem přestal komunikovat. Proto jsem se rozhodl odstoupit od smlouvy a 29.04.2020 jsem odstoupení od smlouvy odeslal na emailovou adresu reklamace@mall.cz a to včetně kopie komunikace se servisem. Následoval několik dalších emailů s MALL.CZ kde žádali o další údaje. Dne 06.05.2020 jsem od MALL.CZ obdržel email, že pro akceptování odstoupení od kupní smlouvy je nutné doložit ukončující servisní zprávu, kterou mám získat od servisu který se mnou odmítá komunikovat. 06.05.2020 v 21:12 respektive 21:13 jsem od servisu obdržel email "Montážní list ML2007156 / 33962" respektive "BMK servis - Cenový návrh opravy ML2007156" kde mi bylo sděleno cituji: "Jedná se o mechanické poškození spotřebiče. Nelze provést na Záruční opravu. Možná je pouze placená oprava." a že cenový návrh opravy je 2098,41 s DPH . Na montážním listu bylo datum objednání a datum diagnostiky 06.04.2020!! nevím jak si servis toto datum vymyslel, a je strašná náhoda, že přesně o třicet dní později, tedy 06.05.2020, mi byl zaslán tento montážní list. Na pračku se nikdo nebyl podívat, ačkoli popis provedené práce na montážním listu obsahuje cituje: "Sjednání zakázky, příprava na zakázku, posouzení stavu, zjištění závady, ukončení zakázky a elektronické zpracování". Poškození je špatně viditelné a nechápu, jak se servis mohl spokojit s fotodokumentací kterou jsem poslal. Nerozumím tomu, jak by vláskovité popraskání skla dvířek mohlo být způsobeno mechanicky. Vyjádření servisu jsem přeposlal i na MALL.CZ kde mi Z. H. (jméno viz ref. údaje) odpověděla, že za rozhodnutím servisu stojí, a pokud nesouhlasím s datumy které servis vymyslel mám kontaktovat servis, ten který se mnou přestal komunikovat. Nesouhlasím s jednáním servisu, a trvám na odstoupení o smlouvě z důvodu vypršení 30 denní lhůty na reklamaci.


Produkt

Pračka se sušičkou WDWA 596AHC-S (s/n: 3100746517296007) BMKServis Reklamacční číslo: ML2007156


Požadované řešení

Žádám obchod MALL.CZ aby akceptoval mé odstoupení od smlouvy.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.5.2020 15:03, před 5 lety

Za vyřízení reklamace je odpovědný vždy prodávající, a to i v případě, pokud byla k vyřizování reklamace určena třetí osoba. Dalším možným subjektem, u kterého je možné uplatnit reklamaci je záruční servis, pokud je v potvrzení o právech ze záruky určen k opravě zboží. Pokyny prodávajícího kontaktovat určený servis je nutné uposlechnout, pokud je servis v místě prodávajícího nebo v místě pro spotřebitele bližším než prodejna. Odpovědnost za vyřízení reklamace však nese prodávající. Prodávající tedy nemůže po spotřebiteli požadovat, aby vyřizování reklamace urgoval u servisu.

Prodávající má dle ustanovení § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se prodávající se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozsudku Nejvyššího soudu ČR spis. zn. 33 Cdo 3228/2009 ze dne 27. 7. 2011 vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace. Pokud prodávající nevyřídí reklamaci ve stanovené době (30 dnů nebo individuálně sjednaná doba), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle ustanovení § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Prodávající má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku.

Spotřebitel uplatnil reklamaci u prodávajícího 23.03.2020 a následně poskytl součinnost při vyřizování reklamace tím, že téhož dne zadal reklamaci i u servisu a zaslal požadované podklady. Lhůta k vyřízení reklamace skončila 22. dubna 2020. Pokud v této lhůtě nebyl spotřebitel informován o vyřízení reklamace prodávajícím, došlo k překročení lhůty k vyřízení reklamace a spotřebitel má právo od smlouvy odstoupit.

Otázkou je, zda na běh lhůty pro vyřízení reklamace neměla vliv mimořádná situace, která v době reklamace v ČR panovala. K běhu lhůty uvádí Česká obchodní inspekce následující: "Krizová opatření problematiku uplatňování a vyřizování reklamací specificky neupravují. Při výkonu práv v době nouzového stavu by k sobě účastníci smluvního vztahu měli přistupovat ohleduplně, s trpělivostí a přihlédnutím k mimořádné situaci, v níž se druhá strana může nacházet, např. v souvislosti s nuceným uzavřením provozu, nedostatkem zaměstnanců, kteří musí doma hlídat děti, jsou v karanténě apod. Např. šikanózní trvání na vyřizování reklamací spotřebního zboží, které není nepostradatelné, v běžných lhůtách a odstupování od smlouvy v případě, že z důvodu nouzového stavu nemohla být reklamace vyřízena, může mít povahu jednání v rozporu s dobrými mravy, kterému není přiznána právní ochrana. Šikanózní výkon práva nebo jiný postup v rozporu s dobrými mravy nepožívá právní ochrany, takové jednání nemá právní účinky." Předpokládáme, že pokud by vyřízení reklamace bránila krizová situace, prodávající by na nemožnost vyřízení reklamace včas upozorňoval spotřebitele již v průběhu reklamace a to se v daném případě nestalo. Případnou nemožnost včasného vyřízení by měl být také způsobilý prokázat.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.9.2020 21:46, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.