Společnost


Česká aukční energetická s.r.o.

Počet nahlášených stížností:28
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

25%
75%
Toto skore je založeno na 4 stížnostech.

#42145Stížnost na nekalé jednání

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

10 měsíců 17 dnů 18 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
07.05.2020, před 5 lety

Jan Šinovský

Znění stížnosti

Prodejce zmíněné firmy navštívil mého otce a na chodníku před domem vysvětloval, že nabízí levnější elektřinu a je jen potřeba podepsat přihlášku - 28.3.2018. Nebyla řeč o placené službě nebo sankcích při odstoupení od smlouvy. Takto na chodníku před domem podepsal onu Přihlášku o zajištění slev na dodávkách energií. Můj otec nakonec nechtěl změnit dodavatele elektřiny a tím si myslel, že je záležitost vyřešená. Když ho opět otravovali telefonicky, poslal jsem do firmy emailem dopis, že už otec nemá o nic zájem a ať ho nechají na pokoji. Na to přišla faktura - 11.2.2020 z důvodu porušení smlouvy - na částku 3.630 Kč. Snažil jsem se dovolat do firmy, ale infolinka 779 992 000 byla stále nedostupná. Jednou se ozvala nějaká paní a byla dost sprostá a chovala se velmi nevychovaně. Odmítli jsme zaplatit pokutu. Nyní - 16.4.2020 přišla upomínka - bez podpisu, jen s razítkem.
Myslím, že tato firma jedná jako energetický šmejd. Na mailovou komunikaci nereagují.
Prosíme o pomoc. Navíc na Přihlášce je uvedeno chybné rodné číslo - žádáme o zneplatnění od počátku.


Produkt

Přihláška o zajištění slev na dodávkách energií - Česká aukční energetická, s.r.o.


Požadované řešení

Zrušení smlouvy, vymazání kontaktů na otce - pan Václav Šinovský, Ústí nad Labem, a zrušení faktury a upomínky.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.5.2020 13:59, před 5 lety

Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti. Spotřebitel by tedy měl společnosti namítnout, že není poplatek povinen platit, neboť uzavření smlouvy, na základě které je poplatek požadován, je neplatné.

Co se týče případné smluvní pokuty při ukončení závazku, dle nálezu Ústavního soudu, sp. zn. I. ÚS 3512/11, platí, že v rámci spotřebitelských smluv ujednání zakládající smluvní pokutu zásadně nemohou být součástí tzv. všeobecných obchodních podmínek, nýbrž toliko spotřebitelské smlouvy samotné. Pokud je ujednání o smluvní pokutě pouze součástí obchodních podmínek, tak je ve vztahu ke spotřebiteli překvapivé a pro něj neúčinné.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.3.2021 11:05, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.


V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.