Počet nahlášených stížností: | 28 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Prodejce zmíněné firmy navštívil mého otce a na chodníku před domem vysvětloval, že nabízí levnější elektřinu a je jen potřeba podepsat přihlášku - 28.3.2018. Nebyla řeč o placené službě nebo sankcích při odstoupení od smlouvy. Takto na chodníku před domem podepsal onu Přihlášku o zajištění slev na dodávkách energií. Můj otec nakonec nechtěl změnit dodavatele elektřiny a tím si myslel, že je záležitost vyřešená. Když ho opět otravovali telefonicky, poslal jsem do firmy emailem dopis, že už otec nemá o nic zájem a ať ho nechají na pokoji. Na to přišla faktura - 11.2.2020 z důvodu porušení smlouvy - na částku 3.630 Kč. Snažil jsem se dovolat do firmy, ale infolinka 779 992 000 byla stále nedostupná. Jednou se ozvala nějaká paní a byla dost sprostá a chovala se velmi nevychovaně. Odmítli jsme zaplatit pokutu. Nyní - 16.4.2020 přišla upomínka - bez podpisu, jen s razítkem.
Myslím, že tato firma jedná jako energetický šmejd. Na mailovou komunikaci nereagují.
Prosíme o pomoc. Navíc na Přihlášce je uvedeno chybné rodné číslo - žádáme o zneplatnění od počátku.
Přihláška o zajištění slev na dodávkách energií - Česká aukční energetická, s.r.o.
Zrušení smlouvy, vymazání kontaktů na otce - pan Václav Šinovský, Ústí nad Labem, a zrušení faktury a upomínky.
|
Tweet |
Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti. Spotřebitel by tedy měl společnosti namítnout, že není poplatek povinen platit, neboť uzavření smlouvy, na základě které je poplatek požadován, je neplatné.
Co se týče případné smluvní pokuty při ukončení závazku, dle nálezu Ústavního soudu, sp. zn. I. ÚS 3512/11, platí, že v rámci spotřebitelských smluv ujednání zakládající smluvní pokutu zásadně nemohou být součástí tzv. všeobecných obchodních podmínek, nýbrž toliko spotřebitelské smlouvy samotné. Pokud je ujednání o smluvní pokutě pouze součástí obchodních podmínek, tak je ve vztahu ke spotřebiteli překvapivé a pro něj neúčinné.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.