Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den. 14.4 jsem na eshopu Zahradavpohode.cz objednala svým rodičům tři kusy plotu, které měly být skladem. Zaplatila jsem online kartou 1 194 Kč, doprava Balík do ruky přes Českou poštu.
Poté, co jsem skoro týden o zboží neměla žádné informace, jsem 20.4. odeslala prodejci email, s dotazem v jakém stavu má objednávka je. O den později mi bylo odepsáno, že zboží bude odesláno následující den.
Opět nic nepřišlo a proto jsem 27. a 29. dubna odeslala dva emaily, kde jsem prosila o sledovací číslo balíčku. Na tyto emaily jsem dodnes nedostala žádnou odpověď.
Minulý týden ve čtvrtek jsme s rodiči prodejce kontaktovali telefonicky. Sdělil nám že zboží nebylo skladem a bylo teprve odněkud objednáno a že v pondělí 4.5 nám zboží určitě pošle a bude nám do konce tohoto týdne zaručeně doručeno. Dnes, ve čtvrtek 7.5 je situace taková, že zboží nám samozřejmě nepřišlo, ani jsme nebyli informování o případném odeslání.
Moje stížnost je tedy mířena vůči klamnému jednání prodejce, které je naprosto nepřípustné. Situace, že zboží, které má být skladem, ve skutečností skladem není, se může stát a v období karantény, kdy se eshopům objednávky zvýšily až o 30%, je to více než pochopitelné. Jakmile ale prodejce tuto skutečnost zjistí, jeho povinností by pak mělo být informovat zákazníka o této skutečnosti a že dodací doba nebude týden, ale až celý měsíc nebo i více. Pokud bych tuto informaci dostala, objednávku bych chtěla hned zrušit, protože jsem počítala s dodáním do jednoho týdnu, jak bylo u plotu napsáno, když jsem ho objednávala.
Podle recenzí na Heurece nejsme jediní zákazníci, kterým se toto stalo a nikdo z nich nebyl o skutečnosti kontaktován, ani emailem, ani telefonicky.
Plot Antico Classic vysoký - 2,2m, tři kusy
Žádám informaci o stavu objednávky. V případě, že zboží bylo tento týden skutečně zasláno, jak prodejce po telefonu sliboval, požaduji zaslat na email sledovací číslo balíčku. Pokud zboží zasláno nebylo, požaduji storno objednávky a vrácení peněz na účet 260768999/0300.
|
Tweet |
Dle § 5 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, se obchodní praktika považuje za klamavou, pokud obsahuje věcně nesprávnou informaci a je tedy nepravdivá, což vede nebo může vést spotřebitele k rozhodnutí ohledně koupě, které by jinak neučinil.
V daném případě se tedy může jednat o nekalou obchodní praktiku, která může být sankcionována příslušným dozorovým orgánem, tj. Českou obchodní inspekcí. Podání podnětu k šetření je možné zde: https://www.coi.cz/podatelna/
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitelka požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je povinen plnit bez zbytečného odkladu. Jestliže prodávajícího zboží nedodá, upozorní jej spotřebitelka, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelkou, má spotřebitelka nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitelka prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupila.
Vzhledem k tomu, že smlouva byla uzavřena přes internet, může spotřebitelka namísto výše uvedeného postupu, odstoupit od smlouvy i okamžitě. Spotřebitelka má ze zákona právo na odstoupení od smlouvy až do čtrnácti dnů od převzetí zboží. Toto je upraveno v § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. V souladu s evropskou směrnicí o právech spotřebitelů může však odstoupit od smlouvy ještě před převzetím zboží. Možnost odstoupit od smlouvy je tedy možná i před doručením zboží. Jedná se o bod 40 preambule směrnice č. 2011/83/EU o právech spotřebitelů.
Pokud odstoupení od kupní smlouvy zašle spotřebitelka ještě před vyexpedováním zboží, nemá povinnost zaslané zboží přebírat. V opačném případě, kdy odstoupení zašle až po expedici, bude muset spotřebitelka zboží převzít a zaslat zpět prodejci na svoje náklady. Prodejce má dle ustanovení § 1832 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, povinnost vrátit bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od spotřebitelky na základě smlouvy přijal.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Podnikatel nevyužil možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů lze vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.