Společnost


be2 S.a.r.l.

Počet nahlášených stížností:2795
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

71%
29%
Toto skore je založeno na 506 stížnostech.

#42162Vymáhání neprávem stržené částky

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 27 dnů 7 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
08.05.2020, před 5 lety

Jan Drbušek

Znění stížnosti

Stejně jako ostatní stěžující, koupil jsem si výhodné členství za cca 300 Kč a pak jsem si všiml 16.4., že se mi den předtím odečetlo cca 2300 Kč. Zaslal jsem výpověď a zažádal o zrušení účtu:

"bez jakéhokoliv upozornění na nadcházející platbu a blížící se termín konce původního členství se jedná o překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013., a proto žádám opětovně o zrušení registrace a vrácení celé částky. Automatická platba byla navíc na službu v délce trvání několika měsíců a tu nelze zcela poskytnout za dva dny, které uplynuly než jsem si stržení všiml a zaslal výpověď. Nebyl jsem z Vaší strany řádně poučen o smluvních podmínkách, byl jsem uveden v omyl, a proto namítám neplatnost automatického prodloužení smlouvy. Také jsem neměl v úmyslu platnost smlouvy prodlužovat, smlouva tudíž skončila uplynutím období, na které byla původně sjednána, to jest 15.4.2020. Ještě jednou tedy žádám o vrácení celé částky 2247 Kč, která mi byla stržena z účtu 16.4.2020."

Samozřejmě be2 všechno odmítli a neustále argumentovali tím, že jsem byl na automatické prodlužování dostatečně upozorněn (nebyl) a že je vrácení i poměrné částky nenárokovatelné.

Nechal jsem to být a požádal svoji banku o reklamaci platby kartou, které bylo také vyhověno. Ale be2 mi poslali včera email s tím, že prý jejich zajišťovatel platebních služeb neeviduje připsání platby 4.4. (což je samozřejmě absurdní, protože mi sami částku strhli až 15.4.) a dnes, že je to kvůli chargebacku ze strany banky, která byla neoprávněná, neboť jsem souhlasil se všeobecnými podmínkami a nedodržel včasné zrušení, tedy chtějí peníze "zpět" plus další poplatky.

Potřebné dokumenty jsem zaslal i do Vaší kampaně Neférové Seznamky, tak snad z toho něco bude.


Produkt

Automatické obnovení Premium členství 15.4.2020


Požadované řešení

Zastavení neoprávněného vymáhání a případně radu, jestli společnost může vůbec takto vyhrožovat a vymáhat i po předešlé zdlouhavé komunikaci


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.5.2020 12:21, před 5 lety

Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.

Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.

Spotřebitelovi doporučujeme, aby společnost prostřednictvím e-mailu informoval, že nebyl ze strany společnosti řádně poučen o smluvních podmínkách, tudíž byl uveden v omyl, a proto namítá neplatnost automatického prodloužení smlouvy. Spotřebitel by měl rovněž společnost informovat, že neměl v úmyslu platnost smlouvy prodlužovat, smlouva tudíž skončila uplynutím období, na které byla původně sjednána.

Ačkoliv podle našeho názoru dochází k zániku závazku již pouhým uplynutím původně sjednané doby, doporučujeme z preventivních důvodů spotřebiteli závazek (navíc i) vypovědět. Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Výpověď by měla dle obchodních podmínek společnosti obsahovat následující údaje: úplné jméno, zemi, jejíž služby be2 využívá (zřejmě se jedná o zemi, ve které spotřebitel využívá službu), svou e-mailovou adresu zaregistrovanou u společnosti be2 a své uživatelské jméno (alternativně: šifru, která byla spotřebiteli přidělena). Tato výpověď by měla být dle obchodních podmínek společnosti zaslána poštou na adresu: be2 S.à.r.l., služby zákazníkům / ukončení, 13 rue du Commerce L-1351 Luxemburg, Luxemburg; nebo faxem na číslo 420 227203713. Nicméně z důvodu, že smlouva byla uzavřena přes internet, postačí (ač to obchodní podmínky neupravují), pokud bude výpověď zaslána na e-mailovou adresu společnosti (zakaznickyservis@be2.cz).

Byl-li již poplatek účtován, mohlo by se jednat o bezdůvodné obohacení na straně společnosti. Dle § 2991 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má ten, kdo se na úkor jiného bez spravedlivého důvodu obohatí, povinnost ochuzenému vydat, oč se obohatil. Závěrem preventivně upozorňujeme, že povinnost hradit poplatek spotřebitel nemá ani v případném vztahu k inkasním agenturám. Ty rovněž nemají ze zákona žádné speciální oprávnění k tomu dluhy vymáhat (nejedná se o exekutory).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
12.5.2020 10:20, před 5 lety

Dobrý den,

prosím, kontaktujte nás v uvedené záležitosti přímo na adrese michal.hlavacek@be2.com

Mějte také na paměti, že naše emaily mohou být automaticky uložené ve Vaší Nevyžádané poště (Spam/ Junk). Zkontrolujte si proto prosím i tenhle adresář ve Vaší elektronické poště.

Děkujeme Vám.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
12.5.2020 18:09, před 5 lety


Jan Drbušek

Už jsem vás na té adrese i na adresách collections@be2.com a zakaznickyservis@be2.com a dočkal jsem se pouze toho, co výše popisuji.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.5.2020 14:30, před 5 lety

Stížnost tedy přeřazujeme na společnost a žádáme ji, aby spotřebiteli urychleně reagovala.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.6.2020 20:36, před 5 lety

Tímto žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. Pokud tak společnost neučiní, bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.9.2020 21:32, před 4 lety

Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel se také může přidat k našemu projektu Bojujeme proti neférovým seznamkám. Bližší informace a formulář lze nalézt na webových stránkách www.neferoveseznamky.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.