Společnost


Extreme Digital Zrt.

Počet nahlášených stížností:28
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#42166Vrácení peněz

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 24 dnů 15 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
08.05.2020, před 5 lety

Viktorie Vassilyeva

Znění stížnosti

dobrý den, ráda bych Vás požádala o radu, či kontrolu nekalých praktik společnosti EXTREME DIGITAL - www.edigital.cz.
Jedná se o to, že jsem zakoupila zboží s platbou přes bankovní účet ve výši 1 482,00 CZK (ale chtěla jsem platit kartou). Mají to při nákupu docela nepřehledné a omylem jsem zmáčkla, že budu platit paypal, myslela jsem, že mě to potom přehodí na platbu kartou. Bohužel se tak nestalo a pochopila jsem, že je to pouze paypal, účet tam nemám. Psala jsem pár emailů, s prosbou o přehození platby na bankovní účet a zaslala jim peníze. Nikdo neodpovídal. Po pár dnech se ozvali, že to stornovali, protože jsem to neuhradila přes paypal a tudíž zboží nedostanu. Poprosila jsem, aby mi vrátili peníze, že čekat na zboží nemohu a chci na svůj BÚ zpět peníze. To potvrdili, trochu se mnou komunikovali a od posledního mailu, že mi vrací peníze na paypal (který nemám). Snažila jsem se jim to vysvětlit a marně. Nikdo mi pár dnů neodepisuje. Mimochodem! Nikdo není na telefonní zákaznické lince, nedá se tam ani jeden den dovolat. Zkouším to denně Telefon: +420 255 719 134. Každý den je také napsáno, že nebude nikdo na lince - https://edigital.cz/zakaznicka_sluzba.

Viz emailová komunikace v mailu. Nejsem jediná, která je kontaktuje a nikdo nekomunikuje. Nevím, jak moc je legální, že mi odepisuje nějaký cizinec z Madarska, který ani neumí asi pořádně česky a nerozumí, co po něm chci.


Produkt

nákup zboží


Požadované řešení

Žádám o svoje peníze zpátky a to zpět na bankovní účet. Žádné zboží jsem neobdržela a toto není správné chování.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.6.2020 09:20, před 5 lety

Pokud spotřebitelka uhradila společnosti kupní cenu zboží, má nárok buď na vydání zboží, anebo na vrácení peněz. Pokud objednávka byla stornována (tj. došlo ke zrušení závazku), odpadl tím právní důvod, pro který společnost drží majetkový prospěch v podobě již uhrazené kupní ceny.

Pokud by společnost neprodleně spotřebitelce nevrátila uhrazenou kupní cenu zboží, mohlo by se ze strany společnosti jednat o tzv. bezdůvodné obohacení. Dle § 2991 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má ten, kdo se na úkor jiného bez spravedlivého důvodu obohatí, povinnost ochuzenému vydat, oč se obohatil.

Nereaguje-li společnost na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že společnost nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobnívýzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

V případě, že v právním vztahu figuruje zahraniční subjekt, může se spotřebitel o pomoc obrátit také na Evropské spotřebitelské centrum na stránkách www.evropskyspotrebitel.cz. Služby Evropského spotřebitelského centra jsou zdarma.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.8.2020 11:03, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.