Společnost


be2 S.a.r.l.

Počet nahlášených stížností:2795
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

71%
29%
Toto skore je založeno na 506 stížnostech.

#42167Neoprávněně naúčtovaný poplatek, strach kvůli prodloužení členství, požadavek na okamžitý vrácení peněz

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 26 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
08.05.2020, před 5 lety

Anna Dražanová

Znění stížnosti

3.5.2020 jsem zakoupila nejvýhodnější prémiové členství za 399kč. Běžně, když si koupím něco přes kartu, tak si nekontroluji okamžitě účet. Dnes, 8.5.2020 jsem se podívala na internetové bankovnictví a vidím, že mi bylo strženo 4752 kč. Ihned jsem se podívala na email a vše mi došlo. Vůbec nikde nebylo upozornění na stržení takhle veliké částky. Dokonce mi v emailu psali něco o tom, že když nezruším členství, tak se mi za dalších 12 měsíců odečte ještě větší částka 4788 kč a to rozhodně nechci. Mám 9 dnů na to odstoupit. Psala jsem e-mail doporučeným formulářem ještě dnes (odstoupení od smlouvy). Četla jsem si i recenze dnes. Rozhodně nechci, aby mi byla znova stržena takhle vysoká částka z účtu - 4788 kč. Dále bych Chtěla vrátit částku 4752 kč. Protože jsem napsala včas a nepřeju si, aby mé osobní údaje, které jsem na jejich stránce doplnila viděl někdo další (třetí strana) nebo aby byly poskytovány někomu dalšímu.
Nejlepší by bylo zrušit účet z jejich strany.


Požadované řešení

Vrácení částky 4752 kč zpět na můj bankovní účet. V žádném případě neprodlužovat členství premium, aby se mi nemohla strhnout další částka. Zrušit účet po tomhle všem. Nikomu neposkytovat mé osobní údaje.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.5.2020 12:17, před 5 lety

Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.

Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.

Spotřebitelovi doporučujeme, aby společnost prostřednictvím e-mailu informoval, že nebyl ze strany společnosti řádně poučen o smluvních podmínkách, tudíž byl uveden v omyl, a proto namítá neplatnost automatického prodloužení smlouvy. Spotřebitel by měl rovněž společnost informovat, že neměl v úmyslu platnost smlouvy prodlužovat, smlouva tudíž skončila uplynutím období, na které byla původně sjednána.

Ačkoliv podle našeho názoru dochází k zániku závazku již pouhým uplynutím původně sjednané doby, doporučujeme z preventivních důvodů spotřebiteli závazek (navíc i) vypovědět. Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Výpověď by měla dle obchodních podmínek společnosti obsahovat následující údaje: úplné jméno, zemi, jejíž služby be2 využívá (zřejmě se jedná o zemi, ve které spotřebitel využívá službu), svou e-mailovou adresu zaregistrovanou u společnosti be2 a své uživatelské jméno (alternativně: šifru, která byla spotřebiteli přidělena). Tato výpověď by měla být dle obchodních podmínek společnosti zaslána poštou na adresu: be2 S.à.r.l., služby zákazníkům / ukončení, 13 rue du Commerce L-1351 Luxemburg, Luxemburg; nebo faxem na číslo 420 227203713. Nicméně z důvodu, že smlouva byla uzavřena přes internet, postačí (ač to obchodní podmínky neupravují), pokud bude výpověď zaslána na e-mailovou adresu společnosti (zakaznickyservis@be2.cz).

Byl-li již poplatek účtován, mohlo by se jednat o bezdůvodné obohacení na straně společnosti. Dle § 2991 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má ten, kdo se na úkor jiného bez spravedlivého důvodu obohatí, povinnost ochuzenému vydat, oč se obohatil. Závěrem preventivně upozorňujeme, že povinnost hradit poplatek spotřebitel nemá ani v případném vztahu k inkasním agenturám. Ty rovněž nemají ze zákona žádné speciální oprávnění k tomu dluhy vymáhat (nejedná se o exekutory).

Kromě podání stížnosti prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz se může spotřebitel přidat také k našemu projektu Bojujeme proti neférovým seznamkám. Bližší informace a formulář lze nalézt na webu www.neferoveseznamky.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
12.5.2020 10:20, před 5 lety

Dobrý den,

prosím, kontaktujte nás v uvedené záležitosti přímo na adrese michal.hlavacek@be2.com

Mějte také na paměti, že naše emaily mohou být automaticky uložené ve Vaší Nevyžádané poště (Spam/ Junk). Zkontrolujte si proto prosím i tenhle adresář ve Vaší elektronické poště.

Děkujeme Vám.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
13.5.2020 10:49, před 5 lety


Anna Dražanová

Dobrý den, jak jsem psala, tak už předtím jsem posílala podle jejich formuláře žádost o odstoupení od smlouvy, žádná odpověď z jejich strany.
Poté jsem psala na email michal.hlavacek@be2.com už před stížností i znova po vložení stížnosti.
Kamarádce odepsali. Psala to ve stejný den jako já. Nerozumím tomu, co je za problém.
Je mi jasný, že v tom jsou peníze.
Ale já je budu požadovat zpět na můj bankovní účet, protože podle jejich popisu práv atd mám nárok a i kdyby mi odepsali, že už jsem využila služeb a kvůli tomu mi zpět nepošlou peníze, tak to ani omylem. Moc dobře vím, že jsem ve lhůtě 14 dnů. To sami psali, že to pošlou zpět. Je to možné. Popřípadě zbytek času, kdy jsem jejich služeb nevyužívala a já to mám zaplacený na 12 měsíců podle nich.
Z toho vidím veliká %.
Žádám odpověď a řešení ze strany společnosti.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.5.2020 14:45, před 5 lety

Stížnost tedy přeřazujeme na společnost, aby spotřebitelce urychleně reagovala.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.6.2020 20:32, před 5 lety

Tímto žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. Pokud tak společnost neučiní, bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.9.2020 21:31, před 4 lety

Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka se také může přidat k našemu projektu Bojujeme proti neférovým seznamkám. Bližší informace a formulář lze nalézt na webových stránkách www.neferoveseznamky.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.