Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
několik let odebíráme časopis Trnky Brnky a to 2 výtisky na dvě jména ale na stejnou adresu. V letošním roce ale v měsíci únoru, březnu přišel jen 1x. Věc jsem urgovala e-mailem. Byla slíbena náprava ale výsledek je, že v měsíci květnu 2020 opět přišel jen jeden výtisk.
Osobně jsme komunikovali i Českou poštou. Co dostanou to rozešlou dál, nikdy jim nic nezbylo.
Předem děkuji za pomoc a přeji celému kolektivu hlavně hodně zdraví a také spokojených klientů.
Věra Dbalá
nedoručené výtisky TB za měsíc 2/20, 3/20 a 5/20.
Nejraději bych byla kdyby časopis doposlali a nadále docházel tak jak je předplacen.
|
Tweet |
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud spotřebitel má zájem na pokračování závazku a jde mu především o to, aby mu bylo zboží, ač s velkým zpožděním dodáno, doporučujeme kontaktovat společnost a dodání opakovaně urgovat, a to i s upozorněním, že v opačném případě je spotřebitel připraven odstoupit od smlouvy z důvodu prodlení na straně věřitele, které zakládá podstatné porušení smlouvy.
Pokud by byly i další urgence bezvýsledné, může spotřebitel odstoupit od smlouvy pro prodlení na straně věřitele dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Plnil-li prodávající z části (tj. dodání čísla za měsíce leden a duben), lze odstoupit jen ohledně nesplněného zbytku plnění, tj. od čísel za měsíce únor, březen a květen. V řešené věci to konkrétně znamená, že by spotřebiteli po odstoupení od smlouvy náleželo navrácení poměrné části předplatného ve výši odpovídající třem nedoručeným číslům.
Zároveň spolu s urgencemi na dodání dlužných čísel je vhodné společnost informovat o tom, že spotřebitel trvá na dodávání předplaceného zboží na další měsíce a společnost touto formou opětovně upozornit.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.