Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1367
Z toho za letošní rok:9
Stále v řešení:36
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#42188Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 19 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
10.05.2020, před 5 lety

Jan Gomola

Znění stížnosti

V červenci 2018 jsem u Alzy zakoupil telefon Google Pixel. Asi po týdnu mi vypadl z ruky - vznikl tak škrábanec na boční kovové čášti telefonu. Nicméně po pádu vše fungovalo jak má.
Po roce a 9 měsících přestal fungovat mikrofon při běžném hovoru. Při přepnutí na handsfree ale mikrofon funguje. Google o této chybě ví, je vedena jako "known issue" a stává se u úplně nových telefonů po pár dnech fungování.
Reklamace byla neuznána z důvodu mechanického poškození. Jenže zmíněné mechanické poškození vzniklo před více než rokem a tři čtvrtě. Proto jsem do popisu závady při reklamaci uvedl, že se závada objevila zničehonic.
Tuto informaci již ale Alza nepředala dál společnosti YUKAtel v Německu, kam byl telefon zaslán pro svou opravu.
Pomůže Alze pro kladné vyřízení reklamace čestné prohlášení svědků, kteří dosvědčí, že po pádu telefonu mikrofon fungoval rok a tři čtvrtě?

Mnohokrát děkuji za vyjádření.


Produkt

Google Pixel Quite Black 32GB


Požadované řešení

Oprava mikrofonu. Pokud není oprava možná, tak výměna zařízení.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.6.2020 14:07, před 5 lety

Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí, a to v souladu s § 2165 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Prodávající má dle ustanovení § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Svědectví třetích osob ohledně fungování telefonu je ve své podstatě pouze důkazní prostředek, kterým může spotřebitel prokázat pravdivost svých tvrzení (např. před civilním soudem). Společnost není povinna těmto tvrzením při reklamaci samotné přikládat rozhodující váhu, na druhé straně by se s jejich existencí měla v odůvodnění k zamítnutí reklamace přinejmenším vypořádat v argumentační rovině.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.7.2020 19:59, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.