Počet nahlášených stížností: | 109 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V r.2010 jsem sepsal rámcovou smlouvu sB.E.na dodávku plynu a el.energie proto,že mě v aktivačním dopise garantovali,že budou nejlacinější na trhu a že pokud bych našel lacinějšího dodavatele,okamžitě umožní přechod k tomuto dodavateli a rozdíl peněz dorovná.
Společnost B.E. ale zkrátko byla jedna z nejdražších a dvouletou smlouvu obhajovala tím, že to bylo myšleno jen pro velké konkurenční dodavatele. V aktivačním dopisu ale toto nijak podmíněno nebylo.Jedná se tedy o nekalou praktiku vůči odběrateli.
Po několika telefonátech jsem tedy od B.E.odešel k lacinějšímu dodavateli.B.E.přechod neumožnilo,ani rozdíl cen neurovnalo,jak deklarovalo v akt.dopisu.Navíc napočítalo poplatek ve výši 6.050Kč a 4.095Kč jako garanční poplatek.
Já tedy mohu požadovat rozdíl cen za celé období s porovnáním s nejlacinějším dodavatelem? Musím uvedené poplatky zaplatit? Jak mám dále postupovat? Předem děkuji za odpověď a jsem s pozdravem M.Sluka.
Zda mám podat ztížnost na ČOI nebo se obrátit na veřejná média, popř.předat celou věc k soudu.
|
Tweet |
Spotřebitel bohužel neuvedl, na jakém základě jsou poplatky požadovány. Pokud jsou tyto poplatky v obchodních podmínkách specifikovány jako smluvní pokuta za porušení povinnosti, jsou dle rozhodnutí Ústavního soudu ze dne 11. 11. 2013 sjednány neplatně. Platně sjednaná smluvní pokuta musí být součástí textu smlouvy hlavní. Pokud se jedná o poplatky za předčasné ukončení smlouvy, které společnost umožňuje, dalo by se hovořit o nepřiměřenosti takto sjednané podmínky. V takovém případě by měla společnost na úhradu nákladů, které ji s předčasným ukončením smlouvy skutečně vznikly.
Co se týká produktové řady Garance, mohou být naplněny znaky klamavé praktiky dle ustanovení § 5 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele, který např. stanoví, že obchodní praktika je klamavá, je-li důležitý údaj sám o sobě pravdivý, ale může spotřebitele uvést v omyl vzhledem k okolnostem a souvislostem, za nichž byl užit. V této záležitosti doporučujeme spotřebiteli, aby podal podnět k prošetření Energetickému regulačnímu úřadu. V případě, že by bylo potvrzeno užití nekalých obchodních praktik, tj. porušení norem zákona o ochraně spotřebitele, mohl by spotřebitel požadovat náhradu škody, které mu tímto porušením vznikla.
Dobrý den,
vzhledem k tomu, že stížnost neobsahuje identifikační údaje, není možné v rámci jejího řešení ověřit všechny dostupné informace. Prosím o doplnění, případně se je možné se se mnou spojit přímo na e-mailové adrese mschneiderova@bohemiaenergy.cz.
Děkuji za pochopení.
S pozdravem
Monika Schneiderová
Vzhledem k tomu, že spotřebitel již nevyužil možnosti reagovat, tímto stížnost uzavíráme.