Společnost


BOHEMIA ENERGY entity s.r.o.

Počet nahlášených stížností:109
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

58%
42%
Toto skore je založeno na 43 stížnostech.

#4219Nekalé praktiky ze strany B.E. při dodávce el.energie a plynu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

7 měsíců 18 dnů 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
03.09.2014, před 10 lety

Miloš Sluka

Znění stížnosti

V r.2010 jsem sepsal rámcovou smlouvu sB.E.na dodávku plynu a el.energie proto,že mě v aktivačním dopise garantovali,že budou nejlacinější na trhu a že pokud bych našel lacinějšího dodavatele,okamžitě umožní přechod k tomuto dodavateli a rozdíl peněz dorovná.
Společnost B.E. ale zkrátko byla jedna z nejdražších a dvouletou smlouvu obhajovala tím, že to bylo myšleno jen pro velké konkurenční dodavatele. V aktivačním dopisu ale toto nijak podmíněno nebylo.Jedná se tedy o nekalou praktiku vůči odběrateli.
Po několika telefonátech jsem tedy od B.E.odešel k lacinějšímu dodavateli.B.E.přechod neumožnilo,ani rozdíl cen neurovnalo,jak deklarovalo v akt.dopisu.Navíc napočítalo poplatek ve výši 6.050Kč a 4.095Kč jako garanční poplatek.
Já tedy mohu požadovat rozdíl cen za celé období s porovnáním s nejlacinějším dodavatelem? Musím uvedené poplatky zaplatit? Jak mám dále postupovat? Předem děkuji za odpověď a jsem s pozdravem M.Sluka.


Požadované řešení

Zda mám podat ztížnost na ČOI nebo se obrátit na veřejná média, popř.předat celou věc k soudu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.9.2014 09:24, před 10 lety

Spotřebitel bohužel neuvedl, na jakém základě jsou poplatky požadovány. Pokud jsou tyto poplatky v obchodních podmínkách specifikovány jako smluvní pokuta za porušení povinnosti, jsou dle rozhodnutí Ústavního soudu ze dne 11. 11. 2013 sjednány neplatně. Platně sjednaná smluvní pokuta musí být součástí textu smlouvy hlavní. Pokud se jedná o poplatky za předčasné ukončení smlouvy, které společnost umožňuje, dalo by se hovořit o nepřiměřenosti takto sjednané podmínky. V takovém případě by měla společnost na úhradu nákladů, které ji s předčasným ukončením smlouvy skutečně vznikly.
Co se týká produktové řady Garance, mohou být naplněny znaky klamavé praktiky dle ustanovení § 5 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele, který např. stanoví, že obchodní praktika je klamavá, je-li důležitý údaj sám o sobě pravdivý, ale může spotřebitele uvést v omyl vzhledem k okolnostem a souvislostem, za nichž byl užit. V této záležitosti doporučujeme spotřebiteli, aby podal podnět k prošetření Energetickému regulačnímu úřadu. V případě, že by bylo potvrzeno užití nekalých obchodních praktik, tj. porušení norem zákona o ochraně spotřebitele, mohl by spotřebitel požadovat náhradu škody, které mu tímto porušením vznikla.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
21.1.2015 15:09, před 10 lety

Dobrý den,

vzhledem k tomu, že stížnost neobsahuje identifikační údaje, není možné v rámci jejího řešení ověřit všechny dostupné informace. Prosím o doplnění, případně se je možné se se mnou spojit přímo na e-mailové adrese mschneiderova@bohemiaenergy.cz.

Děkuji za pochopení.

S pozdravem

Monika Schneiderová

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.4.2015 14:55, před 10 lety

Vzhledem k tomu, že spotřebitel již nevyužil možnosti reagovat, tímto stížnost uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.