Společnost


Avast Software s.r.o.

Počet nahlášených stížností:105
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:3
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 4 stížnostech.

#42190Neoprávněně stržené peníze za licenci Avast

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

10 měsíců 14 dnů 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
10.05.2020, před 5 lety

Leoncio Mendez

Znění stížnosti

Dobrý den,
dne 29.3. mi společnost Avast strhla 790 Kč z platební karty za službu, o kterou nemám zájem.

Využil jsem zkušební verze, poté jsem usoudil, že nemám o placenou verzi zájem a byl jsem přesvědčen, že zkušební verzi ruším včas. Kromě toho v potvrzení objednávky je uvedeno, že obdržím upozornění, než placené období začne. Žádný email jsem však neobdržel a společnost Avast si strhla 790 Kč za placenou verzi bez jakéhokoliv upozornění nebo souhlasu. Na mou stížnost zákaznická podpora reagovala tak, že je na bezplatné zrušení pozdě, s čímž nesouhlasím a požaduji vrácení peněz za produkt, který nechci používat.
Děkuji.


Produkt

Licence Avast - order ID - 46144250608.


Požadované řešení

Vrácení peněz za nevyžádaný produkt


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.6.2020 16:17, před 5 lety

Samotná prolongace smluvního vztahu není zakázaná. Co se týká prolongace, ta může být sjednána ve spotřebitelské smlouvě samotné (tj. nikoli v obchodních podmínkách) a obecně platí, že se smlouva prodlužuje za stejných podmínek, pokud není již předem domluveno jinak. Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.

Pokud společnost před uzavřením smlouvy spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel v souladu s § 583 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl o rozhodné skutečnosti. Z řešené stížnosti vyplývá, že spotřebitel měl obdržet upozornění, než k prolongaci dojde s tím, že ji může případně odmítnout, nicméně toto upozornění spotřebitel neobdržel. I s přihlédnutím k této informaci máme za to, že ve tomto vztahu nebyla řádně splněna informační povinnost o podmínkách smluvního vztahu, resp. tyto podmínky nebyly následovně dodrženy.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.3.2021 12:05, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.