Počet nahlášených stížností: | 60 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
V červnu tohoto roku jsme v Brně na prodejně OC Olympia zakoupili synovi plátěné tenisky zn. TOMMY HILFIGER. Po necelých třech měsících nošení se na svršku začaly párat, uvnitř bot se roztrhla podšívka a na některých místech začala blednout barva. Vzhledem k vyšší pořizovací ceně (1899 Kč) si syn tyto boty šetřil, nenosil je každý den, ale střídavě ještě s jinými botami. Dne 30.8.2014 jsme předali obuv k reklamaci v prodejně, kde jsme je koupili. Reklamace však nebyla uznána. Důvod nebyl uveden. Poraďte mi prosím, jak dále postupovat.
Výměna za nové, nebo vrácení peněz.
|
Tweet |
Je-li reklamace zamítnuta, prodávající má povinnost reklamaci písemně odůvodnit. Jestliže tuto povinnost nesplnil, doporučujeme spotřebiteli podat podnět České obchodní inspekci, která může prodávajícímu uložit pokutu.
Je-li reklamace uplatněna do 6 měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku by měl provést prodávající, pokud reklamaci zamítá. V tomto případě tedy nebyla vyvrácena domněnka týkající se vadnosti při převzetí a spotřebitel má nadále právo požadovat práva uvedená v § 2169 občanského zákoníku (odstranění vady, výměna, odstoupení od smlouvy v uvedeném pořadí).
Společnost HUMANIC CZ spol. s r.o. byla o podané stížnosti informována, doposud však neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. Případný spor tak bude možné řešit pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.