Společnost


Marketing 23 s.r.o.

Počet nahlášených stížností:105
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#42206Neoprávněně naúčtovaný polatek

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 27 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
11.05.2020, před 5 lety

Vladimír Masař

Znění stížnosti

Česká srovnávací s.r.o. mne v loňském roce oslovila a nabídla mi vyhledání nejlepšího dodavatele elektřiny. Objednávku na tuto službu jsem bohužel podepsal. Ve spěchu, u auta, na parkovišti a s ujištěním kurýra, že se o nic nemusím starat a společnost vše vyřídí za mne. O novém dodavateli elektřiny mne společnost informovala 29.1.2019 telefonicky, což si bohužel nepamatuji. Od té doby se nestalo nic, žádný kontakt od dodavatele, žádný ceník, žádné instrukce jak postupovat, až nedávno přišla faktura s pokutou 5000,-Kč za porušení smlouvy (nezahájil jsem odběr energie od "nového" dodavatele) a výhružkou, že pokud nezaplatím, bude částka navýšena o dalších cca 2600,-Kč za právní poplatky. Pokutu jsem uhradil, ale cítím se podveden a jsem si jistý, že nás takových je mnoho.

Vladimír Masař


Produkt

"Objednávka o zajištění výhodných dodávek energií" od společnosti Česká srovnávací s.r.o.


Požadované řešení

Vzhledem k tomu, že jsem požadovanou pokutu již zaplatil, neočekávám její navrácení, ale jako řešení to i tak uvádím.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.6.2020 10:10, před 5 lety

Ohledně smluvní pokuty za nedodržení povinností je naprosto klíčové, kde byla ve smlouvě obsažena. Dle nálezu Ústavního soudu, sp. zn. I. ÚS 3512/11, platí, že v rámci spotřebitelských smluv ujednání zakládající smluvní pokutu zásadně nemohou být součástí tzv. všeobecných obchodních podmínek, nýbrž toliko spotřebitelské smlouvy samotné. Pokud je ujednání o smluvní pokutě pouze součástí obchodních podmínek, tak je ve vztahu ke spotřebiteli překvapivé a pro něj neúčinné.

Odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena mimo obchodní prostory společnosti (bez ohledu na to, zda si návštěvu obchodníka spotřebitel vyžádal či nikoliv), je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy. Zároveň je ale vhodné zprostředkovateli odvolat plnou moc. Doporučujeme kontaktovat přímo společnost, a to nejlépe ve formě doporučeného dopisu.

Z preventivních důvodů dodáváme, že dle § 11a odst. 3 energetického zákona platí, že uzavře-li spotřebitel smlouvu o dodávkách elektřiny nebo plynu, může ji navíc vypovědět bez udání důvodu do 15 dnů od zahájení dodávek.

V případě, že by byla smluvní pokuta sjednána pouze v obchodních podmínkách a byla tudíž vůči spotřebiteli neúčinná, a spotřebitel tuto smluvní pokutu již uhradil, mohlo by se jednat o tzv. bezdůvodné obohacení na straně společnosti. Dle § 2991 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má ten, kdo se na úkor jiného bez spravedlivého důvodu obohatí, povinnost ochuzenému vydat, oč se obohatil. Pokud společnost by společnost výzvě spotřebitele o vrácení již uhrazené smluvní pokuty nevyhověla, je možné společnost vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobnívýzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.9.2020 13:19, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.