Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Bohužel i já naletěla na seznamku be2.cz. Na začátku března jsem zaplatila členství zkušebně na jeden měsíc 147,-Kč. Domnívala jsem se, že se mi nebude automaticky členství prodlužovat. Dne 11.5.2020 jsem zjistila, že mi z účtu společnost strhla 2247,- Kč. Ihned jsem napsala stížnost na zákaznickýservis@be2.cz. Smlouvu, o které jsem nevěděla, že bych měla vypovědět (zaplatím si jednoměsíční členství, tedy jsem členem na 1 měsíc a ne víc) a po dvou měsících mi z účtu zmizí peníze. Přes internet zrušit členství nejde, jak jsem zjistila, i když píšou, že ano. Psát písemný dopis do Luxemburku asi nebudu, po tom, co jsem si přečetla všechny stížnosti tady, vidím, že ani to nepomůže, a členství trvá přesto dál.
Prosím o zařazení do vyšetřování a navrácení mých neoprávněně stržených peněz touto firmou v částce 2247,- Kč. Je hanba, jak tato společnost vydělává na důvěře nešťastných lidí.
Požadované řešení: navrácení neoprávněně stržené částky 2247,- Kč a zařazení mé stížnosti do seznamu stěžovatelů pro případný soudní proces.
|
Tweet |
V řešené věci došlo patrně k tzv. automatické prolongaci členství. Jedná se o praktiku, se kterou je možné setkat se (nejen) u společnosti Be2 S.a.r.l., která provozuje internetové seznamky. Jde o situaci, kdy je spotřebiteli členství automaticky obnoveno po uplynutí původně sjednané doby (obvykle jeden měsíc) a to zpravidla na dobu následujících 12 měsíců.
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Spotřebitelovi doporučujeme, aby společnost prostřednictvím e-mailu informoval, že nebyl ze strany společnosti řádně poučen o smluvních podmínkách, tudíž byl uveden v omyl, a proto namítá neplatnost automatického prodloužení smlouvy. Spotřebitel by měl rovněž společnost informovat, že neměl v úmyslu platnost smlouvy prodlužovat, smlouva tudíž skončila uplynutím období, na které byla původně sjednána.
Ačkoliv podle našeho názoru dochází k zániku závazku již pouhým uplynutím původně sjednané doby, doporučujeme z preventivních důvodů spotřebiteli závazek (navíc i) vypovědět. Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Výpověď by měla dle obchodních podmínek společnosti obsahovat následující údaje: úplné jméno, zemi, jejíž služby be2 využívá (zřejmě se jedná o zemi, ve které spotřebitel využívá službu), svou e-mailovou adresu zaregistrovanou u společnosti be2 a své uživatelské jméno (alternativně: šifru, která byla spotřebiteli přidělena). Tato výpověď by měla být dle obchodních podmínek společnosti zaslána poštou na adresu: be2 S.à.r.l., služby zákazníkům / ukončení, 13 rue du Commerce L-1351 Luxemburg, Luxemburg; nebo faxem na číslo 420 227203713. Nicméně z důvodu, že smlouva byla uzavřena přes internet, postačí (ač to obchodní podmínky neupravují), pokud bude výpověď zaslána na e-mailovou adresu společnosti (zakaznickyservis@be2.cz).
Kromě podání stížnosti prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz se může spotřebitel přidat také k našemu projektu Bojujeme proti neférovým seznamkám. Bližší informace a formulář lze nalézt na webu www.neferoveseznamky.cz.
Dobrý den,
prosím, kontaktujte nás v uvedené záležitosti přímo na adrese michal.hlavacek@be2.com
Mějte také na paměti, že naše emaily mohou být automaticky uložené ve Vaší Nevyžádané poště (Spam/ Junk). Zkontrolujte si proto prosím i tenhle adresář ve Vaší elektronické poště.
Děkujeme Vám.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Poslala jsem be2.com e-mail, na který mi jako už předtím odpověděl zákaznický servis se stejnou odpovědí. Automatické prodloužení členství je ve smluvních podmínkách. Něco ale tak důležitého by mělo být už při pořízení členství. Vím, že si společnost tímto způsobem vydělává a mají to zajištěné právě tímto způsobem, který zřejmě dovoluje zákon. Ale neinformovat zákazníka o tom, že místo pouhých skoro 150 korun zaplatí skoro 2,5 tisíce, je špatné. Hlavně když to ten zákazník nečeká a najednou přijde o takovou částku. Byla jsem kvůli tomu nucena si půjčit peníze.
Společnost slibuje nalezení štěstí, místo toho roznáší jen neštěstí.
Tímto žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. Pokud tak společnost neučiní, bude stížnost uzavřena.
Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.