Počet nahlášených stížností: | 600 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 3 |
koupila jsem rodičům lístky na koncert Scooter na 8.5.2020. koncert přesunuli na 27.ledna 2021, boužel se nemohu dostat na účet abych lístky prodala. nelíbí se mi že jsem nebyla informována že datum bylo přesunuto a ani na infolince se mnou nechtějí komunikovat.
vstupenky Scooter 8.května 2020
chtěla bych vrátit peníze
|
Tweet |
Společnost viagogo AG dle svých obchodních podmínek vystupuje v právním vztahu pouze jako zprostředkovatel prodeje, spotřebitel tak smlouvu uzavírá s třetí osobou, která však nemusí být podnikatelem. V takovém případě, kdy prodávající nevystupuje v právním vztahu jako podnikatel, se ustanovení na ochranu spotřebitele nepoužijí.
Společnost je zprostředkovatelem prodeje vstupenek, nikoliv pořadatelem akce. Společnosti tak bez dalšího neplyne povinnost informovat spotřebitele o tom, že bylo přesunuto datum konání kulturní akce. Tuto povinnost má pořadatel kulturní akce.
Pokud byla kulturní akce přesunuta, jedná se o jednostrannou změnu podmínek, za kterých je poskytováno plnění ze strany společnosti. Jednostranná změna smluvních podmínek je ve smluvním právu v zásadě (tj. až na výjimku, kterou upravuje § 1752 občanského zákoníku) nepřípustná, neboť je v rozporu se základní zásadou smluvního práva pacta sund servanda („smlouvy mají být plněny a daný slib zavazuje“). Spotřebitel tedy bude muset zásadně vždy s jednostrannou změnou obsahu závazku souhlasit. Základními obsahovými náležitostmi závazku jsou kromě ujednání o čase i ujednání o místě a způsobu plnění.
Pokud se změnou závazku spotřebitel souhlasit nebude, bude závazek pro nemožnost plnění ze strany pořadatele zrušen a spotřebitel bude mít možnost na vrácení peněžních prostředků, které poskytl pořadateli (tzn. ve výši skutečné kupní ceny, nikoliv kupní ceny uhrazené přeprodejci na portále společnosti viagogo AG, která bývá zpravidla vyšší). Pokud by spotřebitel s přesunutím souhlasil a pořadatel akce mu umožnil účastnit se na základě vstupenky zakoupené původně na jiný termín, je nutné toto právní jednání kvalifikovat jako tzv. novaci.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.