Počet nahlášených stížností: | 12 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, Dne 14. 12. 2019 jsem zakoupil osobní auto Opel Astra. Ihned na cestě z bazaru se rozsvítila kontrolka motoru. Dne 16. 12. jsem proto zamířil zpět do bazaru. Zde mi přes počítač nechali vypálit filtr pevných částic, ale zároveň mi sdělili, že pravděpodobně bude vadná lambda sonda. Totéž mi potvrdil autorizovaný servis dne 20.12. a sonda byla vyměněna, a zároveň byl opět vypálen filtr pevných částic. Potíže ovšem nepřestaly. Proto autorizovaný servis odeslal filtr pevných částic na čištění a proběhla kompletní kontrola elektroinstalace. Ani to nepomohlo. Následně byl vyměněna snímač rozdílu tlaku. Po těchto opravách potíže nepřestaly a kontrolka motoru se opětovně rozsvítila. Po opětovné kompletní diagnostice vozu vydal autorizovaný servis vyjádření, že potíže spojené s provozem vozu se vyskytují po celou dobu od jeho koupi. Zároveň uvedl, že před koupí tohoto auta byla neodborně provedená oprava filtru pevných částic a repas turba, přičemž tyto skutečnosti znemožňují standartní užívání vozidla. Na základě vyjádření autorizovaného servisu, jsem vozidlo reklamoval dne 22. 4. 2020. Při reklamaci jsem toto vyjádření předložil, neboť autorizovaný servis si stojí za tím, že se jedná o skrytou vadu přítomnou před koupí vozidla a nemohla být za běžných okolností odhalena. Zároveň tyto vady nebyly uvedeny v kupní smlouvě. Reklamace však byla zamítnuta.
Opel Astra, SPZ: 4AZ5367
Storno obchodu
|
Tweet |
U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Také se záruka nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen. Nemáme k dispozici obsah smlouvy, avšak ze stížnosti vyplývá, že se pravděpodobně jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn. V takovém případě by již dovození odpovědnosti za takovou vadu bylo možné.
Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu. Co se týče výměny věci, § 2169 odst. 1 občanského zákoníku neumožňuje řešit reklamaci výměnou za jinou věc, leda za stejnou věc bez vad.
Pokud by došlo k situaci, že autobazar reklamaci zamítne jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati. Zprávu autorizovaného servisu lze v případě sporu využít jako důkazní prostředek ve prospěch spotřebitele.
Vážený pane Hrabálku,
mám informaci, že se kolegové Vaší reklamací znovu zabývali. Reklamace byla tedy znovu posouzena a já věřím, že jste o novém výsledku byl kolegy již informován. Dejte pak prosím vědět, jak jste byl spokojený.
Děkuji, s pozdravem Jitka Míková
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.