Počet nahlášených stížností: | 710 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 21 |
Zamítnutí reklamace
Dobrý den 31.7.2014 jsem kupoval v AAA auto v Brně ojetý automobil Ford Focus. Původně jsem šel pro jiný automobil (Š.Fabii), ale bylo mi řečeno, že ho mají na jiné pobočce a prodejce p. Š. se mě a přítelkyně ujal s tím, že mají podobný tady v Brně a nabídl mi posléze koupeného Forda.
K automobilu jsme měli i pojištění na mechanické závady a paní P. z kanceláře co s námi vypisovala smlouvu nám dokonce tvrdila, že i v případě poruchy vozu je v tom pojištěni asistenční služba která nám auto odtáhne do servisu AAA a v případě potřeby nabídne náhradní vůz.
S autem jsem jel párkát do práce, za týden mi došel dopis s dokladama abych si mohl jít přihlásit vozidlo do registru a vyměnit SPZ. To jsem zjistil, že na vozidle není ani udělaná STK a není ani zaplacený EKO poplatek. Samozřejmě o ničem jsem nebyl informován, jinak bych automobil ani nekupoval, protože jsou to další náklady a starosti navyšující cenu. 14 dní od koupě vozidla jsem se chystal na důležitý závod a 15.den dopoledne jsme s přítelkyní vyjeli. Jsme z Brna, a dojeli jsme ještě v Brně na čerpací stanici OMV, kde jsem natankoval plnou nádrž nafty, koupil dálniční známku, ale už jsem nenastartoval. Volal jsem na AAA abych závadu řešil, po 2h. vyvolávání a řešení s AAA, kdě nikdo nebyl ochotný vyjít vstříc jsem zavolal asistenční službu která mi vozidlo odvezla na pobočku AAA v Brně (automobil se musel zvednout na návěs protože ve výbavě vozu nebyl odtahový šroub) proto cena za odtah je 900,- následně probíhalo 3hodinové dohadování o tom, že mi vozidlo nepřevezmou a že je to na pobočce AAA nezajímá! Připomínám, že jsem měl být tou dobou už na druhé straně republiky. Chování zaměstnanců AAA je naprosto nevstřícné! Když se mi podařilo v podstatě vyhádat reklamaci vozidla, tak byl už podvečer. Čekalo mě ještě vice jak 350 km cesty což veřejnou dopravou bych nestíhal, tak jsem byl nucen využit půjčovny aut, a to za 1800,- + kilometrovné.
Cca o 4 dny později mi volali z AAA, jestli bych nemohl dojet, že by se podívali na auto, protože mám u sebe klíče. Dojel jsem a automechanik + prodejce řešili problém s autem. Vše ukazovalo na poruchu palivového čerpadla. I diagnostika kterou provedli ukázala poruchu palivového čerpadla + porucha časování + porucha klikové hřídele.
Porucha palivového čerpadla je závažná porucha a v podstatě je to hodnota ceny vozu. Automobil z AAA jsem pořizoval za 43tis.Kč. Řekl jsem, že chci odstoupit od smlouvy z důvodu závažné poruchy na vozidle kterou jsem nezpůsobil. Ale prodejce trval na tom, že to sepíšeme, mechanici v AAA rozdelají motor a podívají se jaká je přesná závada a podle toho se prý bude dále jednat. I když nerad, ale sepsali jsme předávací protokol pro zjištění závady s přenecháním jednoho klíče od vozidla. 2.9.2014 mi došel doporučený dopis od AAA s tím, že zamítají moji reklamaci a že auto stojí již 5 dní k vyzvednutí na pobočce AAA auto Brno.
SPZ zakoupeného vozidla 2Z20841
Odstoupení od smlouvy - vrácení peněz a náklady s tím spojené (odtah vozidla).
|
Tweet |
Prodávající odpovídá za stav vozu sjednaný ve smlouvě. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující věc převzal,
a) má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
b) se věc hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá,
c) věc odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
d) je věc v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
e) věc vyhovuje požadavkům právních předpisů.
Při prodeji použitých věcí je prodávající povinen informovat spotřebitele o vadách, o kterých ví, jinak za ně odpovídá. Prodávající neodpovídá za běžné opotřebení věci způsobené jejím obvyklým používáním. Spotřebitel má možnost na prodávajícím požadovat slevu z kupní ceny v případě nesplnění jakosti při převzetí, která se projeví do šesti měsíců od převzetí vozu. Dá-li se porušení smlouvy považovat za podstatné porušení smlouvy, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit. Podstatné je takové porušení povinnosti, o němž strana porušující smlouvu již při uzavření smlouvy věděla nebo musela vědět, že by druhá strana smlouvu neuzavřela, pokud by toto porušení předvídala; v ostatních případech se má za to, že porušení podstatné není.
Vážená paní Šeborová,
podle vyjádření reklamačního oddělení a mechanika v Brně došlo k vyjetí pohonných hmot a tím i k zavzdušnění palivového systému. Odvzdušněním vozu na brněnské pobočce byla závada odstraněna. Reklamace byla zamítnuta proto, že příčinou nenastartování byl právě nedostatek pohonných hmot v nádrži. Omlouvám se, pokud zákazník vnímal chování kolegů jako nevstřícné.
Dobrý den,
já Martin Sedlák (majitel vozu) jsem byl u toho když mechanik a prodejce závadu vozu řešili a de jejich slov to zavzdušněné nebylo a nejspíš se bude jednat o závadu čerpadla, což posléze také ukázala diagnostika, navíc jak píšete že došlo k vyjetí paliva, tak o tom silně pochybuji. Dle svého palivoměru na autě palivo bylo!
Hold díky tomu, že jsem odmítl tahat svoje nepojízdné auto po servisech (abych tím pochopitelně nezvyšoval náklady spojené s reklamací, protože k autu nebyl dodán odtahový šroub, což si myslím, je docela důležitá věc při nepojízdnosti vozidla...protože ho nemůžete ani svépomocí odtáhnout,ale musíte ho nějak naložit na odtahový vůz... navíc další navýšení nákladů za servisní zprávu,kterou by nikdo ani neproplatil, ať by byla jakákoliv...).
Tak hold proto si v tomto případě může napsat reklamační oddělení takové vyjádření jaké je potřeba, že ano...
Každopádně pokud tvrdíte že vůz je opravený, tak se s přítelkyní v týdnu stavíme na pobočku AAA Brno spolu se zkušeným mechanikem a uvidíme. Je-li vše v pořádku, budeme jenom rádi, že máme auto, které nám bude spolehlivě sloužit. V tom případě jsem ochoten zapomenout na věci okolo, zřejmě by to nemělo ani smysl řešit a předpokládám, že by jsme se ani nikam nedobrali...
Pevně doufám, že další komunikace se společností AAA Auto již nebude probíhat ve stylu její pověsti a již nebudu nucen využívat právních konzultací či servisních služeb.
S pozdravem Martin Sedlák, DiS. a Monika Šeborová.
Spotřebitele požádáme o sdělení konečného řešení po vyzvednutí vozu.
Vozidlo jsme převzali, očekávali jsme aspoň nějakou servisní zprávu, která nebyla nicméně vše se zdá být v pořádku. Tímto chceme především poděkovat společnosti DTEST, díky které jsme tuhle záležitost vyřešili. Doufáme, že již nebude žádný problém. S pozdravem Martin Sedlák,DIS. a Monika Šeborová
Stížnost uzavíráme s dosažením dohody. Pro strany případu pouze doplňujeme, že spotřebiteli by měl být předložen protokol o průběhu reklamačního řízení.