Počet nahlášených stížností: | 64 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 1 |
Po zaplaceními došel tento e-mail : ************************************
Objednávka na Lunzo
Vážený zákazníku, Vaše objednávka je předána k odeslání. Objednávka bude doručena přibližně za 5 - 25 pracovních dní od odeslání.
Kód objednávky: 1546928325
Datum: 20.03.2020
Po uplunutí této doby došla poze část objednávky
Na urgenci mi přišla odpověď
****************************
Dobrý den, Vaše zásilky byly prodejci odeslány v termínu od 24.03.2020 do 31.03.2020.
Vaše zásilky jsou v přepravě, obvyklá doba dodání je 5-25 pracovních dní od odeslání zboží prodejci.
Zásilky můžete očekávat až do 06.05.2020.
Zboží vám bylo zasláno odděleně ve více zásilkách, jelikož je každé zboží od jiného prodejce. Nemusíte mít obavy, zboží vám bude vpořádku doručeno.
Pokud budete cokoliv potřebovat, jsem tu pro vás.
S pozdravem, Kristýna B.
Zákaznická podpora Lunzo
7.5. jsem se opět ptalna stav zásilky.
****************************************
Od té doby firma nekomunikuje.
Jak jsem se dozvěděl, nejsem jediný, koho tato firma okradla. Existuje někde možnost hromadného trestního oznámení ?
Má ztráta je totiž menší než 5 000 kč
S pozdravem Bohumír Marek
Kód objednávky: 1546928325
Podání hromadné žaloby
|
Tweet |
K části objednávky, která nebyla spotřebiteli dodána, uvádíme následující.
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobnívýzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
K možnosti trestního oznámení uvádíme následující.
V případě, kdy lze usuzovat, že nedodávání zaplaceného zboží není u daného e-shopu výjimečné, lze zvážit podání trestního oznámení. K případné trestní odpovědnosti pro trestný čin podvodu, popř. pro trestný čin poškozování spotřebitele se vyžaduje způsobení škody nikoli nepatrné (alespoň 5000,- Kč), je-li více poškozených způsobená škoda podnikatelem se sčítá. Trestní oznámení může spotřebitel podat na všech služebnách Policie ČR nebo na státním zastupitelství, a to písemně nebo ústně do protokolu. V rámci trestního oznámení je vhodné požádat úřady o informaci, jak bylo s oznámením naloženo. V této fázi je také vhodné vznést požadavek na náhradu škody vůči pachateli.
K rozdílu mezi prodávajícím a zprostředkovatelem uvádíme následující.
Pokud společnost uvádí, že ve vztazích se spotřebitelem vystupuje pouze jako zprostředkovatel, nikoliv jako prodejce, musí na to být spotřebitel během kontraktačního procesu náležitě upozorněn. Uvádí-li to společnost pouze v obchodních podmínkách, je třeba toto ustanovení vyhodnotit jako překvapivé a dle § 1753 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, bude tedy platit, že je vůči spotřebiteli neúčinné. V momentě, kdy se webový portál tváří jako klasický e-shop a v procesu kontraktace není spotřebitel na fakt, že nejedná s prodejcem, nýbrž pouze se zprostředkovatelem, nikterak upozorněn, není možné podle našeho názoru dojít k jinému závěru, než že jde o překvapivé ujednání.
Dobrý den,
u Vašich zásilek Ochranný štít proti říznutí do prstu + Profesionální brousek na nože a nůžky + 4 brusné kameny došlo ke zdržení při přepravě. Za danou skutečnost se převelice omlouváme.
Garantujeme doručení do 60 dní ode dne odeslání zboží prodejcem. V případě, že vám nebyly doručeny do dnešního dne, podejte reklamaci zasláním vyplněného reklamačního protokolu, který naleznete zde: https://www.lunzo.cz/reklamacni-rad/
Na Váš e-mail Vám bylo odpovězeno 12.5.2020, tedy v den podání této stížnosti.
Pokud budete cokoliv potřebovat, jsem tu pro vás.
S pozdravem,
Tomáš Nejedlý
Zákaznická podpora Lunzo
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení: