Společnost


BEAUTY LINE s.r.o. v likvidaci

Počet nahlášených stížností:120
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#42261Úmrtí v rodině

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 16 dnů 8 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
12.05.2020, před 5 lety

Jitka Horáková

Znění stížnosti

Dobrý den,
20.3.2020 jsem poslala email a 26.3.2020 znovu o ukončení posílání reklamních sdělení tatínkovi Františkovi Hrubému, který skonal 20.2.2020. Dnes 12.5.2020 zase přišly reklamní letáky, opravdu mi to připadá za hranicí slušnosti posílat po třech měsících výhru mrtvému, když jsem zasílání osobně zrušila.Jitka Horáková


Produkt

Reklamní letáky


Požadované řešení

Okamžitě přestat posílat tatínkovi posmrtně reklamní sdělení.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.6.2020 15:07, před 5 lety

Pokud budeme vycházet z textu Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (dále jen "GDPR"), o ochraně osobních údajů hovoříme pouze ve vztahu k žijícím fyzickým osobám, jelikož GDPR vylučuje svoji působnost na údaje o zesnulých osobách (viz odůvodnění k GDPR v bodě 27). V minulosti vydal Úřad stanovisko č. 4/2012 – Zpracování osobních údajů zemřelých osob. Toto stanovisko je však z důvodu změny právní úpravy již překonané, a to zejména z důvodu, že souhlas se zpracováním osobních údajů již není hlavním právním titulem pro zpracování osobních údajů.

V praxi se při zpracování osobních údajů bude vycházet především z právního titulu zpracování osobních údajů a z účelu zpracování osobních údajů a dle toho posuzovat, zda je správce oprávněn osobní údaje zesnulých osob shromažďovat. Není to tedy tak, že by správci osobních údajů mohli s osobními údaji zesnulých osob nakládat libovolně. Dle čl. 17 GDPR má zpracovatel osobních údajů povinnost vymazat osobní údaje, pokud odpadl zákonný důvod k jejich zpracování. Stále totiž platí, že ke zpracování osobních údajů musí mít zpracovatel osobních údajů/prodávající zákonný důvod, a to bez ohledu na to, zda se jedná o osobu žijící či zesnulou. Nemá-li prodávající tento důvod, lze v pozici pozůstalého využít prostředky na ochranu osobnostních práv zemřelé osoby.

Ochrany osobnostních práv zemřelé osoby je nutno se domáhat prostředky soukromého práva, zejm. skrze ustanovení zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, kupř. lze využít ustanovení § 82 odst. 2 občanského zákoníku.

Jako první krok pochopitelně doporučujeme společnost kontaktovat a o nastalé změně skutečností ji vyrozumět. Lze tak učinit i formou dopisu na adresu: Na okruhu 488/27; Praha-Libuš, Písnice; 142 00.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.7.2020 23:53, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.