Společnost


Italieonline s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#42270Storno ubytování Caorle

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 17 dnů 18 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
12.05.2020, před 5 lety

Zuzana Svacova

Znění stížnosti

Dobrý den, v listopadu 2019 jsem uzavřela smlouvu se společností italieonline.eu na ubytování v apartmánu v okolí Caorle na termín 13.června 2020.
Při pokusu se se společností dohodnout na vydání poukazu jsem ale bohužel narazila.
Společnost uvádí mimo jiné, že lex voucher se neuplatňuje protože nejde o celý zájezd, ale jen ubytování, také píše, že to že se do itálie nedá dojet, nebo s komplikacemi typu testování na coronavir je překážka na straně klienta a ne jejich. A dále v emailu ujišťuje, že věří, že se zájezd normálně uskuteční a není důvod z jejich strany smlouvu rušit, protože v Italii bude vše OK.
Jediné možné je smlouvu zrušit se zaplacením stornopoplatku.
Když pominu naprostou nemorálnost společnosti díky které už s nimi nikdy nikam nepojedu, mají opravdu na takový postup právo ? Opravdu musím zaplatit stornopoplatek za něco, za co nemůžu a pojišťovna mi s tím nepomůže protože pojistka kryje pouze onemocnění účastníka ?


Produkt

ubytování Caorle


Požadované řešení

vrácení zaplacené částky, přinejhorším vystavení poukazu na 100% zaplacené částky.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.6.2020 13:44, před 5 lety

Pokud v řešené věci spotřebitelka uzavřela se společností smlouvu o zprostředkování ubytování, resp. o poskytnutí ubytování, nevztahuje se na jejich vztah ustanovení o zájezdu, neboť nejde o zájezd ve smyslu ustanovení § 1b zákona č. 159/1999 Sb., o některých podmínkách podnikání v oblasti cestovního ruchu.

Nemožnost odcestovat do místa ubytování z důvodu mimořádných opatření v České republice obvykle nebude možné přičítat k tíži zprostředkovateli ubytování, neboť cesta do místa ubytování je prováděna samostatně spotřebitelem mimo závazek uzavřený se zprostředkovatelem ubytování, resp. ubytovatelem, a tím pádem je tato cesta prováděna na vlastní riziko spotřebitele.

Pokud by oblast, ve které by mělo být poskytnuto ubytování, byla např. zcela uzavřena a nebyl umožněn příjezd zahraničních turistů, dalo by se podle našeho názoru uvažovat o tom, že na straně ubytovatele vznikla tzv. následná nemožnost plnění, upravená v ustanovení § 2006 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. V takovém případě by závazek zanikl a spotřebitelka by měla nárok na vrácení uhrazené částky.

Pokud však bylo možné do místa ubytování odcestovat, není možné dovodit, že na straně ubytovatele je (i přes stále trvající pandemii nemoci COVID-19) následná nemožnost plnění. Spotřebitelka by v takovém případě měla možnost smlouvu zrušit za podmínek ujednaných mezi stranami, což ve většině případů bude znamenat povinnost uhradit odstupné. Ačkoliv situace je do jisté míry nešťastná, riziko přepravy leží v těchto situacích na bedrech spotřebitelů a její neuskutečnění jde k jejich tíži, ač lze jednoznačně pochopit motivaci, pro kterou spotřebitel cestu podstoupit nechce.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.9.2020 11:38, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.