Společnost


Allegro Retail a.s.

Počet nahlášených stížností:529
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:3
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

48%
52%
Toto skore je založeno na 139 stížnostech.

#4229Neoprávněně neuznaná reklamace č. 2600126547 a č.2600139025

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

9 měsíců 26 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
05.09.2014, před 10 lety

Ing. Dagmar Nouzovská

Znění stížnosti

Dne 19.9.2013 jsem od společnosti Internet Mall, a.s. zakoupila mobilní telefon SAMSUNG Galaxy S III mini i8190, NFC, Black, sériové číslo: R21D921N25W, IMEI: 358307056319921 (dále jen ,,Mobil´´).
Dne 2.5.2014 jsem jej poprvé reklamovala z důvodu přehřívání a nemožnosti jej nabíjet.
Dne 19.5.2014 byla reklamace ukončena a převzala jsem protokol, kde jako výsledek reklamačního řízení nebyla záruční oprava Mobilu, nýbrž její zamítnutí z důvodu: ,,Chyba zákazníka - nevhodné používání´´.
S výše uvedeným jsem nesouhlasila, jelikož Mobil jsem používala řádně a v souladu se všemi pokyny výrobce.
Následně jsem si nechala vyhotovit znalecký posudek od soudního znalce pana Ing. Pavla Žížaly, znalce z obobru elektrotechniky a elektroniky. Tento znalecký posudek č. 1905/2014 o posouzení vady Mobilu ze dne 23.7.2014 jasně konstatuje, že Mobil má zjevnou výrobní vadu.
Dne 25.7.2014 jsem Mobil znovu reklamovala a doložila znalecký posudek. I tato reklamace však nebyla vyřízena kladně a záruční oprava byla odmítnuta.


Produkt

Mobilní telefon SAMSUNG Galaxy S III mini i8190, NFC, Black, sériové číslo: R21D921N25W, IMEI: 358307056319921, (dále jen ,,Mobil´´)


Požadované řešení

Požaduji záruční opravu Mobilu a náhradu účelně vynaložených nákladů reklamačního řízení, tedy zejména úhradu znalečného ve výši 4.000,- Kč.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.9.2014 11:02, před 10 lety

Smlouva byla uzavřena za účinnosti zák. č. 40/1964 Sb., občanský zákoník, kterým se nadále řídí. Prodávající má dle § 622 odst. 1 občanského zákoníku povinnost vadu bez zbytečného odkladu odstranit. Jedná-li se o vadu odstranitelnou má spotřebitelka právo na bezplatné, včasné a řádné odstranění vady. Pokud znalecký posudek, který byl vypracován zapsaným zanalcem, prokazuje, že se jedná o vadu, reklamace nebyla vyřízena řádně ve lhůtě stanovené v § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele. O vyřízené reklamaci můžeme hovořit v případě, kdy jsou splněny všechny podmínky uvedené v § 622 odst. 1 občanského zákoníku. Tyto podmínky dle nám dostupných informací splněny nebyly a proto nelze reklamaci považovat za vyřízenou ve smyslu § 19 zákona o ochraně spotřebitele a spotřebitelka má nyní stejná práva, jako by se jednalo o vadu, kterou nelze odstranit. Tato práva vyplývají z ustanovení § 622 odst. 2 občanského zákoníku - výměna věci nebo odstoupení od smlouvy.
Spotřebitelka má také dle § 598 občanského zákoníku nárok na úhradu nutných nákladů, které jí vznikly v souvislosti s uplatněním práv z odpovědnosti za vady.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
12.9.2014 15:49, před 10 lety

Vážená paní Nouzovská, kontaktuji Vás jménem společnosti Mall.cz. Mrzí mne tyto potíže se zakoupeným zboží v naší společnosti.
Prosím kontaktujte mne na emailové adrese overeno@mall.cz. Do předmětu prosím napište Dtest a také uveďte čísla reklamaci. Podívám se na to s Vámi.

Děkuji za pomoc.

Veronika,
Mall.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
23.9.2014 11:14, před 10 lety


Ing. Dagmar Nouzovská

Dobrý den,
společnost Internet Mall, a.s. mi doporučila, abych se obrátila na jiný autorizovaný servis nebo přímo na soudního znalce. Poté, co jsem společnosti Internet Mall, a.s. připomenula, že znalecký posudek soudního znalce jsem předložila již 25.7.2014, mi společnost Internet Mall, a.s. v odpovědi sdělila, že věc považuje za vyřízenou, tj. že znalecký posudek soudního znalce, který mi doporučila zajistit, nebude respektovat. Nezbývá mi tedy než prostřednictvím svého právního zástupce odstoupit od kupní smlouvy tak, jak dTest uvádí ve svém stanovisku ze dne 11.9.2014. Jsem jednáním společnosti Internet Mall, a.s. velice zklamána. O dalším vývoji Vás budu na této stránce dále informovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.9.2014 14:59, před 10 lety

Soudní znalec je osoba, která byla pro své odborné vlastnosti zapsána do seznamu znalců vedeným Ministerstvem spravedlnosti. Existuje tedy předpoklad, že závěry předložené soudním znalcem by měly být správné. Pokud však společnost bude nadále trvat na svém zamítavém stanovisku, rozhodnout o právech a povinnostech stran může autoritativně pouze soud.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.7.2015 14:07, před 10 lety

Vzhledem k tomu, že se žádná ze stran k případu již delší dobu nevyjádřila, a s ohledem na princip dobrovolnosti služby VašeStížnosti.cz jsme se rozhodli stížnost uzavřít. Případný spor tak bude možné řešit pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.