Počet nahlášených stížností: | 789 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 9 |
Přes e-shop lidlu jsem si zakoupil multifunkční el. nástroj, po obdržení zásilky jsem přístroj vybalil a 1hod s ním pracoval, poté přístroj přestal fungovat. Dle pokynů na webu jsem zaslal reklamační formulář. Následně jsem dostal odpověď, že můj požadavek bude předán na dodavatele s tím, že k vyřízení je nutný můj souhlas s poskytnutím mých kontaktních údajů na dodavatele a že dodavatel mě bude následně kontaktovat. S předáním jsem souhlasil a od té doby se nic neděje. Doba pro vyřízení reklamace již téměř uběhla. Můžete mi poradit jak bych měl postupovat dále?
Děkuji
PARKSIDE® Aku multifunkční nástroj PAMFW 20-Li A1 Číslo výrobku: 100260946
Odstoupení od smlouvy a vrácení peněz.
|
Tweet |
Obecně platí, že dle § 19 zákona č. 364/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, má být reklamace vyřízena do 30 dnů od jejího uplatnění. V současné situaci je však třeba, aby ke stanoveným zákonným lhůtám přistupovaly obě strany tolerantně. Česká obchodní inspekce k problematice uvádí: "Krizová opatření problematiku uplatňování a vyřizování reklamací specificky neupravují. Při výkonu práv v době nouzového stavu by k sobě účastníci smluvního vztahu měli přistupovat ohleduplně, s trpělivostí a přihlédnutím k mimořádné situaci, v níž se druhá strana může nacházet, např. v souvislosti s nuceným uzavřením provozu, nedostatkem zaměstnanců, kteří musí doma hlídat děti, jsou v karanténě apod. Např. šikanózní trvání na vyřizování reklamací spotřebního zboží, které není nepostradatelné, v běžných lhůtách a odstupování od smlouvy v případě, že z důvodu nouzového stavu nemohla být reklamace vyřízena, může mít povahu jednání v rozporu s dobrými mravy, kterému není přiznána právní ochrana." Více infomací zde: https://www.coi.cz/pro-spotrebitele/spotrebitelsky-pruvodce/
V případě, že prodávající nevyřídí reklamaci včas by však měl být způsobilý prokázat, že jeho prodlení je v příčinné souvislosti s nastalou situací (nařízeným nouzovým stavem atp.).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, pane Strnade,
za prodlevu při řešení Vaší reklamace se velmi omlouváme. Abychom Váš podnět mohli u odpovědných kolegů zaurgovat, potřebujeme znát číslo Vaší objednávky.
Předem děkujeme za doplnění a přejeme fajn den.
Lidl Česká republika
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení:
Komentář: Věci se pohnuly, jakmile jsem zveřejnil stížnost. Vše je momentálně vyřízeno k mé spokojenosti.