Počet nahlášených stížností: | 28 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Zakoupil jsem kávovar Bosch, za cenu 15250,- Kč, včetně dopravy. Zhruba 4 měsíce před dvouletou zárukou se mi porouchal. Napsal jsem email na zákaznickou linku (shop@edigital.cz), odkud mi přišla ješte ten týž den odpověď, jak mám postupovat. Celkem jsem odeslal ještě 3 emaily, na které mi bylo pokaždé zodpovězeno cca do dvou hodin. Ale pouze do té doby, než si řádně zabalené zboží (dle instrukcí) odvezl jejich kurýr.
Od té doby uplynulo 50 dní. V jaké fázi je moje reklamace nevím. Na emaily nereagují, telefonní zákaznická linka je neustále mimo provoz. Psal jsem také na emailovou adresu do Maďarska, kde je hlavní sídlo, ale adresa už zřejmě neexistuje, protože se mi to vrátilo.
Jsem zoufalý, protože momentálně nemám ani kávovar, ani peníze, ani informaci, jak je to s vyřízením mé reklamace.
Jakým způsobem mám postupovat?
Děkuji,
Kávovar Bosch TES60523RW
Opravený kávovar, nebo zpět peníze.
|
Tweet |
Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Prodávající má dle ustanovení § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se prodávající se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozsudku Nejvyššího soudu ČR spis. zn. 33 Cdo 3228/2009 ze dne 27. 7. 2011 vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud prodávající nevyřídí reklamaci ve stanovené době (30 dnů nebo individuálně sjednaná doba), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle ustanovení § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Prodávající má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku.
Spotřebiteli doporučujeme odstoupení od smlouvy oznámit společnosti v písemné formě (nejlépe doporučeně), přičemž jako doručovací adresu je možné využít některou z poboček, popř. sídlo společnosti (ulice: Reményi Ede u. 23; obec: 1033 Budapešť, Maďarsko).
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Pokud společnost kupní cenu spotřebiteli nevrátí bez zbytečného odkladu po odstoupení od smlouvy, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobnívýzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
V případě, že v právním vztahu figuruje zahraniční subjekt, může se spotřebitel o pomoc obrátit také na Evropské spotřebitelské centrum na stránkách www.evropskyspotrebitel.cz. Služby Evropského spotřebitelského centra jsou zdarma.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.