Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Nejhorší firma na kterou jsem mohla natrefit. Objednáte si židličku za 200,- (ceny nebudu psát přesně na koruny, z hlavy nevím) a přišla mi magnetická tabule v ceně 600,-(ovšem kvalitou hodnota s bídou 250,-) Jako dobrák volám, že to poslali špatně a navrhuji řešení, že si tabuli necháme za tu cenu, kterou jsme zaplatili a židličku si objednáme a zaplatíme znovu. Vše v pořádku, paní se ještě tomu strašně smála a že děkuje, že si ji necháme a omlouvá se a že nám dá slevu ještě na tu židličku za to, že si jí necháme, což ještě říkám, že to není potřeba, že je to levná záležitost těch 200,-. Prosí mě ať ještě napíšu o výměně do emailu a pak, že mě kontaktuje. Email teda odešlu a na základě, že jsme se domluvili tabuli rozbaluji a dávám dceři na hraní. Po pár dnech mi paní píše email, že provedla objednávku na tabuli s tím, že posílají křesílko s dobírku ceny tabule 600,- a že poštovné dá zdarma. (Což by měla být samozřejmost, když se stala chyba na jejich straně, nevím proč bych měla platit 2x poštovné). S tím nesouhlasím jelikož, že budu muset uhradit cenu tabule nepadlo v komunikaci ani slovo. Podotýkám, že takovou rozviklanou věc nezývající se tabule, bych si za cenu 600,- rozhodně nikdy neobjednala. Paní se na telefonu semnou hádá ať teda tabuli pošlu zpátky. Kdo má děti asi chápe, že to už nejde, protože tabule je používaná a sem tam čmárnutá. Hodlám se ještě obrátit na vedení firmy, ale upozorňuji ostatní, že s tímto obchodem lepší neobchodovat. Strategie pošleme něco jiného a oni si pak zaplatí obojí, protože už nebude cesty zpět očividně funguje. Mimochodem paní L. bych z firmy na minutu vyhodila - jednání se zákazníky otřesné.
Linder Exclusiv Dětské křeslo ANGLER MC2504 Orange/Aga4Kids Dětská tabule COLORS OPC
Nechat věci jak jsou. Nepožadovat doplatek, nic. Prostě aby uznali svoji chybu na své náklady. Už o této firmě nechci slyšet. Jsem znechucena.
|
Tweet |
Dle ustanovení § 1838 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, platí, že dodal-li podnikatel spotřebiteli něco bez objednávky a ujal-li se spotřebitel držby, hledí se na spotřebitele jako na poctivého držitele. Spotřebitel nemusí na své náklady podnikateli nic vracet, ani ho o tom vyrozumět.
Nicméně při interpretaci ustanovení § 1838 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, je nutné vyjít z účelu směrnice 2011/83/EU (o právech spotřebitelů), kterým je v tomto případě ochrana spotřebitele před nežádoucím obtěžováním ze strany podnikatelů. K jeho užití by proto nemělo dojít, jestliže ze strany podnikatele ve skutečnosti o žádnou nabídku či jinou formu obtěžování nešlo, např. plnění je určeno pro jiného příjemce (např. chyba v adrese, omyl doručovatele). Podobně bude moci dodavatel požadovat vrácení zboží na základě § 2993 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník,, pokud došlo k omylu ohledně objednávky spotřebitele (např. spotřebitel si objednal jiné zboží).
Obecně tedy platí, že pokud si spotřebitel objednal určité zboží a podnikatel mu dodal zboží jiné, přičemž se jedná zjevně o omyl, nejedná se o tzv. neobjednané plnění a podnikatel může požadovat vrácení věci zpět.
V řešené věci však došlo navíc k tomu, že spotřebitel, který byl dle obsahu stížnosti v dobré víře (která je mj. chráněna základním principem soukromého práva, a sice principem ochrany dobré víry), dojednal se zaměstnancem podnikatele dodatečně uzavření kupní smlouvy na zaslané zboží. Spotřebiteli ani podnikateli nic nebrání v tom, aby v této situaci uzavřeli novou kupní smlouvu, jejíž předmětem bude jiné, chybně zaslané zboží. Dle ustanovení § 430 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, platí, že jednání zaměstnance podnikatele zavazuje. Byla-li tedy sjednána určitá modifikovaná kupní cena, tato kupní cena je platná a nemůže být následně měněna bez souhlasu spotřebitele.
Máme tedy za to, že mezi podnikatelem a spotřebitelem byly platně uzavřeny dvě kupní smlouvy a spotřebitel nemá povinnost vracet jemu dodané zboží, zaplatil-li kupní cenu, kterou sjednal se zaměstnancem. Jinou otázkou je důkazní pozice spotřebitele pro případ, že byla "nová" kupní smlouva s modifikovanou cenou (tzn. tabule v levnější variantě) uzavřena ústně.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.