Počet nahlášených stížností: | 1367 |
Z toho za letošní rok: | 9 |
Stále v řešení: | 36 |
Dne 5.5.2020 jsem objednal komponenty na stolní Pc + 2 monitory. 6.5 2020 mi došel email že se zboží zpozdí z důvodu velkého množství objednávek. 7.5.2020 jsem zjistil že Alza rozdělila objednávku do 4 balíku.Ten den 3 balíky předala přepravci,který mě informoval že následující pracovní den bude doručovat, avšak čtvrtý balík neodešel a přišlo mi upozornění z Alzy na zpoždění zásilky.Do Alzy jsem volal a bylo mi řečeno že balík je připraven na výdej přepravci.11.5. přepravní služba balíky nedoručila z důvodu nekompletní zásilky, volal jsem znovu do Alzy proč poslední balík nepředali přepravci bylo mi opět řečeno že je zabalen a připraven k předáni dopravci a že to budou urgovat a co se stalo opět nic.jen znovu email o zpoždění zásilky 12.5 jsem zase volal do Alzy opět ty samé kecy o urgenci a omluvy a v noci opět mail o zpožděni zásilky.Dnes 13.5 jsem to nevydržel a volal doručovací firmě jestli bych si mohl u nich vyzvednou ,alespoň ty 3 balíky bylo mi řečeno že nekompletní zásilku bez svolení Alzy mi nemůžou vydat což chápu.Volal jsem tedy opět už po čtvrté do Alzy a co, nic zase to samé nikdo neví důvod proč u nich už týden leží poslední kus objednávky a zase povídání o urgenci a tak opravdu už mě to nebaví tak jsem se zeptal jestli si mohu pro poslední balík ,který u nich leží do Alzy přijet a prý to nejde,důvod nevím.Takže vlastně zboží jsem koupil zaplatil a nikdo mi ho nechce vydat.
Dodání zboží v co nejkratší době nebo zrušení objednávky a rácení peněz.
|
Tweet |
Prodávající odpovídá za dodání zboží a má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění, prodávající je tedy povinen vrátit spotřebiteli přijaté peněžní prostředky. Pokud tak neučiní ani poté, co ho k tomu spotřebitel vyzval, ocitá se v prodlení a spotřebitel může žádat po prodávajícím také zákonný úrok z prodlení.
Tím, že prodávající nedodal zboží ve sjednaném termínu porušil svou smluvní povinnost a odpovídá za škodu, kterou tím způsobil dle § 2913 občanského zákoníku. Vzniklou škodu je tak povinen nahradit. Spotřebitel by však musel prokázat, že mu škoda vznikla, a že důvodem vzniku škody bylo porušení smluvní povinnosti ze strany prodávajícího.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.